“We Shall Fight on the Beaches” - Contemporary British Film and the Mobilisation of National Sentiment

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Med udgangspunkt i en registrering af en undertone af nostalgisk længsel efter ’gode gamle dage’ i nyere britiske periode-film og TV-serier fremlæses i artiklen en nationalkonservativ og pr. implikation anti-europæisk og EU-skeptisk dagsorden i skildringen af Winston Churchill i Joe Wrights biopic, Darkest Hour (2017), og der trækkes tråde til den bevidste og systematiske manipulation af vælgerne ved Brexit-afstemningen i juni 2016.
Original languageEnglish
JournalAnglo Files
Volume192
Issue number2
Pages (from-to)51-55
Number of pages5
ISSN1395-881X
Publication statusPublished - 2019

Keywords

  • britisk nationalfølelse, national identitet,, britisk film, periodefilm, Winston Churchill, Brexit, Joe Wright, Darkest Hour

Fingerprint

Dive into the research topics of '“We Shall Fight on the Beaches” - Contemporary British Film and the Mobilisation of National Sentiment'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this