“We Shall Fight on the Beaches” - Contemporary British Film and the Mobilisation of National Sentiment

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Md udgangspunkt i en registrering af en nostalgisk længsel efter 'gode gamle dage' i nyere britiske periode-film og TV-serier fremlæser artiklen en nationalkonservativ, anti-europæisk og EU-skeptisk dagsorden i Joe Wrights skildring af Winston Churchill i Darkest Hour (2017) og trækker tråde til den bevidste og systematiske manipulation af vælgerne ved Brexit-afstemningen i juni 2017.
Original languageEnglish
JournalAnglo-Files
ISSN0900-6516
Publication statusAccepted/In press - 2019

Cite this

@article{dbb6333bce2a467489fcd4fa92e6169e,
title = "“We Shall Fight on the Beaches” - Contemporary British Film and the Mobilisation of National Sentiment",
abstract = "Md udgangspunkt i en registrering af en nostalgisk l{\ae}ngsel efter 'gode gamle dage' i nyere britiske periode-film og TV-serier freml{\ae}ser artiklen en nationalkonservativ, anti-europ{\ae}isk og EU-skeptisk dagsorden i Joe Wrights skildring af Winston Churchill i Darkest Hour (2017) og tr{\ae}kker tr{\aa}de til den bevidste og systematiske manipulation af v{\ae}lgerne ved Brexit-afstemningen i juni 2017.",
author = "Claus Schatz-Jakobsen",
year = "2019",
language = "English",
journal = "Anglo-Files",
issn = "0900-6516",

}

“We Shall Fight on the Beaches” - Contemporary British Film and the Mobilisation of National Sentiment. / Schatz-Jakobsen, Claus.

In: Anglo-Files, 2019.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

TY - JOUR

T1 - “We Shall Fight on the Beaches” - Contemporary British Film and the Mobilisation of National Sentiment

AU - Schatz-Jakobsen, Claus

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Md udgangspunkt i en registrering af en nostalgisk længsel efter 'gode gamle dage' i nyere britiske periode-film og TV-serier fremlæser artiklen en nationalkonservativ, anti-europæisk og EU-skeptisk dagsorden i Joe Wrights skildring af Winston Churchill i Darkest Hour (2017) og trækker tråde til den bevidste og systematiske manipulation af vælgerne ved Brexit-afstemningen i juni 2017.

AB - Md udgangspunkt i en registrering af en nostalgisk længsel efter 'gode gamle dage' i nyere britiske periode-film og TV-serier fremlæser artiklen en nationalkonservativ, anti-europæisk og EU-skeptisk dagsorden i Joe Wrights skildring af Winston Churchill i Darkest Hour (2017) og trækker tråde til den bevidste og systematiske manipulation af vælgerne ved Brexit-afstemningen i juni 2017.

M3 - Journal article

JO - Anglo-Files

JF - Anglo-Files

SN - 0900-6516

ER -