Vi skal også være søde ved de kreative

Research output: Contribution to journalComment/debateCommunication

33 Downloads (Pure)

Abstract

Chris Hackley fra University of London har interviewet kreative i alle aldre på en række store og små Londonbureauer om deres syn på reklame og arbejdet på et reklamebureau. De bureaukreative i Hackley’s undersøgelse fremstår som nogle lidt desillusionerede kunstnertyper (mange af dem har faktisk også prøvet kræfter med en karriere som rigtige kunstnere), der ikke har nogen som helst forventning om, at marketingverdenen er i stand til at forstå den særlige sensibilitet, som de er i besiddelse af - eller deres måde at arbejde på i det hele taget. Selvom de som reklamefolk jo er 100 % indlejret i et fuldtonet kommercielt univers, så ser de sig selv som en modpol til den kolde businessverden. Og det er netop i denne (selv)modsigelse, at den berømte konflikt mellem kreative og plannere ifølge Hackley har sit udspring.
Original languageDanish
JournalAftryk
Issue number7
Pages (from-to)18
ISSN2245-6694
Publication statusPublished - Nov 2014

Cite this