@inbook{f4ed1e09445e4d4094f4cfecfcc8aa0d,
title = "Teknologiforst{\aa}elsesdidaktik: probleml{\o}sning, empowerment, eksistens, udfordring og innovation",
abstract = "Kapitlet unders{\o}ger, hvordan man didaktisk kan begrunde faget teknologiforst{\aa}else og de fire kompetencer, som faget sigter mod at udvikle hos eleverne i lyset af de fem didaktiske positioner: basisfagsdidaktik, etnodidaktik, eksistensdidaktik, udfordringsdidaktik og innovationsdidaktik. Hensigten med den didaktiske analyse er at bidrage til at udvikle et sprog og en fagdidaktisk refleksion om fagets funktion og didaktiske grundlag i skolen.",
keywords = "Teknologiforst{\aa}else, Didaktik, L{\ae}replansanalyse",
author = "Hansen, {Jens J{\o}rgen}",
year = "2021",
month = nov,
language = "Dansk",
isbn = "9788759336465",
series = "Medier, Kommunikation, Journalistik ",
publisher = "Samfundslitteratur",
number = "18",
pages = "235--264",
editor = "Dohn, {Nina Bonderup } and Robb Mitchell and Rocio Chongtay",
booktitle = "Computational Thinking",
}