Teknologiforståelsesdidaktik: problemløsning, empowerment, eksistens, udfordring og innovation

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Abstract

    Kapitlet undersøger, hvordan man didaktisk kan begrunde faget teknologiforståelse og de fire kompetencer, som faget sigter mod at udvikle hos eleverne i lyset af de fem didaktiske positioner: basisfagsdidaktik, etnodidaktik, eksistensdidaktik, udfordringsdidaktik og innovationsdidaktik. Hensigten med den didaktiske analyse er at bidrage til at udvikle et sprog og en fagdidaktisk refleksion om fagets funktion og didaktiske grundlag i skolen.
    Original languageDanish
    Title of host publicationComputational Thinking : Teoretiske, empiriske og didaktiske perspektiver
    EditorsNina Bonderup Dohn, Robb Mitchell, Rocio Chongtay
    PublisherSamfundslitteratur
    Publication dateNov 2021
    Pages235-264
    Chapter9
    ISBN (Print)9788759336465
    ISBN (Electronic)9788759340448
    Publication statusPublished - Nov 2021
    SeriesMedier, Kommunikation, Journalistik
    Number18
    ISSN1904-271X

    Cite this