Sundhedsdiskurser – Hvordan håndterer man det i sin praksis?

Lea Lund, Karina Olling (Member of author group)

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Omdrejningspunktet i dette nummer af Kognition & Pædagogik er det danske sundhedsvæsen, og mere specifikt de mange sundhedsdiskurser, som påvirker sundhedsprofessionelles kliniske praksis. Sundhedsprofessionelle i det danske sundhedsvæsen har hver dag samtaler med patienter, hvor de skal mestre kunsten at formidle mulig svær forståelig viden. De skal kunne mestre at forstå, hvad der er på spil for patient og pårørende, og på samme tid koordinere og sikre kvaliteten i patienternes forløb i et hastigt udviklende sundhedsvæsen. De udvikler en praksis, en kommunikationshabitus, først som novicer og senere som garvede erfarne sundhedsprofessionelle.
Original languageDanish
Article numberIndledning - editorial
JournalKognition & Paedagogik
Volume134
Pages (from-to)2-6
Number of pages4
ISSN0906-6225
Publication statusPublished - 7. Nov 2024

Cite this