Robotteknologi i en undervisningssammenhæng: Kropslig forbundet intelligens, interaktion og læringsniveauer

Research output: Working paperResearch

Abstract

Artiklen vil give et overblik og en vurdering over forskellige slags humant interaktive robotteknologiske læremidler. Eksemplerne, der fremlægges, er modulære robotfliser, I-BLOCKS, PicoCrickets og SmartUS.

Artiklen henvender sig til folk, som vil udvikle og afprøve nye robotteknologiske læringskoncepter.

Artiklen kredser i feltet kropslig forbundet intelligens, menneske-robot interaktion og læring. Mead bruges som løftestang til at forstå de sociale aspekter i interaktionen mellem menneske og robot. Batesons taksonomi over læringsniveauer bruges til at diskutere lærings og interaktionspotentiale i de artiklens gennemgående eksempler.
Original languageDanish
Place of PublicationOdense
PublisherKnowledge Lab
Pages6-28
Number of pages22
Publication statusPublished - 2009

Keywords

  • Learning
  • Robot techonology
  • Embodied Intteligence
  • Interaction
  • Digital teaching tools

Cite this