STEM-didaktik - et internationalt, systematisk review om STEM-undervisningens didaktik

Dorte Moeskær Larsen, Mette Als Kristensen, Michael Fabrin Hjort, Lars Seidelin

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

En STEM-tilgang til undervisningen er efterhånden velkendt, og den beskrives ofte til at have stort potentiale. Ikke desto mindre er implementeringen af denne nye tilgang ikke ligetil på grund af den manglende konsensus omkring, hvordan STEM defineres, og om der er en tilgang, som vi kan kalde en STEM didaktik. Denne artikel bidrager ved at beskrive et litteraturstudie med udgangspunkt i 62 udvalgte studier. Disse er gennemlæst, analyseret og efterfølgende syntetiseret. Resultaterne peger på forskellige perspektiver på både begrundelser, indhold/kontekst, metoder og integrationen. Afslutningsvis perspektiveres reviewets resultater med det danske udviklings- og forskningsprojekt LabSTEM.
Original languageDanish
JournalMONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
Volume22
Issue number1
ISSN1604-8628
Publication statusPublished - 6. Mar 2022

Cite this