Abstract

Med et særligt afsæt i videnstunge og serviceorienterede erhverv, ønsker denne bog at sætte læseren i stand til at forstå rådgivning og salg som to centrale aspekter i relation til kontakten med kunden. Mange jobs indeholder rådgivningsorienterede arbejdsopgaver, ikke kun de traditionelle rådgivertunge erhverv (revisorer, bankrådgivere, advokater, ingeniører, arkitekter, konsulenter inden for IT, ledelse, marketing mv.), men i høj grad også andre typer af specialiserede jobs.

Bogen udfolder rådgivnings- og salgsbegrebet og kobler dem sammen. Dette er ofte også tilfældet i praksis, da rådgivning sjældent kan adskilles fra et egentlig salg og omvendt. Her i dette krydsfelt, skal rådgiveren og sælgeren navigere, og den problemstilling der følger heraf, har bogen fokus på at belyse.

Bogen indeholder også en række cases og fortællinger fra praksis, der understreger bogens budskaber, og gør den relevant for både akademisk interesserede samt praktikere.
Original languageDanish
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherKarnov Group
Edition1.
Number of pages246
ISBN (Print)978-87-619-4154-1
Publication statusPublished - 2020

Keywords

  • talent
  • talent management
  • rådgiver
  • rådgivning
  • salg
  • sælger
  • stress
  • rolle stress
  • adfærdsteori
  • bank
  • banking
  • revisor
  • revision

Cite this