Oplevelser af filosofiske dialoger i uformelle læringsfællesskaber

Caroline Schaffalitzky, Cecilie Tang-Brock

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Findes der børn, der vil ofre deres computertid til fordel for filosofi-klub? Gider spejdere lave filosofi? Kan forældre mærke, at deres børn deltager i filosofiskedialoger? I vores projekt måtte vi svare’ja’ til alle tre spørgsmål. Vi har gennemført filosofi-forløb i forskellige uformelle læringsfællesskaber og undersøgt, hvordan dette bidrag til en dannelsesproces blev oplevet af forskellige grupper af børn i Billund Kommune.
Original languageDanish
JournalLiv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen
Issue number3
Pages (from-to)104-109
ISSN1398-2613
Publication statusPublished - 2019

Cite this

@article{0eb30ffc43024ca0bd52f46db9b3c9b3,
title = "Oplevelser af filosofiske dialoger i uformelle l{\ae}ringsf{\ae}llesskaber",
abstract = "Findes der b{\o}rn, der vil ofre deres computertid til fordel for filosofi-klub? Gider spejdere lave filosofi? Kan for{\ae}ldre m{\ae}rke, at deres b{\o}rn deltager i filosofiskedialoger? I vores projekt m{\aa}tte vi svare’ja’ til alle tre sp{\o}rgsm{\aa}l. Vi har gennemf{\o}rt filosofi-forl{\o}b i forskellige uformelle l{\ae}ringsf{\ae}llesskaber og unders{\o}gt, hvordan dette bidrag til en dannelsesproces blev oplevet af forskellige grupper af b{\o}rn i Billund Kommune.",
author = "Caroline Schaffalitzky and Cecilie Tang-Brock",
year = "2019",
language = "Dansk",
pages = "104--109",
journal = "Liv i skolen : tidsskriftet om l{\ae}rernes hverdag og det gode arbejde i skolen",
issn = "1398-2613",
number = "3",

}

Oplevelser af filosofiske dialoger i uformelle læringsfællesskaber. / Schaffalitzky, Caroline; Tang-Brock, Cecilie.

In: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, No. 3, 2019, p. 104-109.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

TY - JOUR

T1 - Oplevelser af filosofiske dialoger i uformelle læringsfællesskaber

AU - Schaffalitzky, Caroline

AU - Tang-Brock, Cecilie

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Findes der børn, der vil ofre deres computertid til fordel for filosofi-klub? Gider spejdere lave filosofi? Kan forældre mærke, at deres børn deltager i filosofiskedialoger? I vores projekt måtte vi svare’ja’ til alle tre spørgsmål. Vi har gennemført filosofi-forløb i forskellige uformelle læringsfællesskaber og undersøgt, hvordan dette bidrag til en dannelsesproces blev oplevet af forskellige grupper af børn i Billund Kommune.

AB - Findes der børn, der vil ofre deres computertid til fordel for filosofi-klub? Gider spejdere lave filosofi? Kan forældre mærke, at deres børn deltager i filosofiskedialoger? I vores projekt måtte vi svare’ja’ til alle tre spørgsmål. Vi har gennemført filosofi-forløb i forskellige uformelle læringsfællesskaber og undersøgt, hvordan dette bidrag til en dannelsesproces blev oplevet af forskellige grupper af børn i Billund Kommune.

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 104

EP - 109

JO - Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen

JF - Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen

SN - 1398-2613

IS - 3

ER -