Projects per year
Abstract
Denne håndbog - som er et produkt af et samarbejde mellem forskere fra flere europæiske lande i MICREATE - tilbyder en guide til at støtte lærere og pædagoger med udfordringer, som man kan møde i disse situationer, og introducerer dem for et sæt tilgange og gavnlige praksisser, der er specielt udviklet til mangfoldige klasserum. Eksemplerne samlet i denne håndbog er indsamlet og designet under det tværeuropæiske projekt MICREATE: Migrant Children and Communities in a Transforming Europe. Med feltarbejde på skoler på tværs af Europa har forskere udviklet kreative strategier og metoder til at promovere tilgange til interkulturel undervisning og en forbedret håndtering af spørgsmål, der angår mangfoldighed på skolerne. De gavnlige praksisser er designet og implementeret af skolelærere, og deref ter revideret og beskrevet af forskere i denne guide. Endelig har en gruppe børn i forskellige aldre bidraget til udformningen af praksisserne. Praksisserne blev derefter præsenteret og afprøvet på skoler med
børn i forskellige aldersgrupper for at undersøge børnenes oplevelse. Lærere og
pædagoger opfordres til at anvende praksisserne i deres skolemiljø og tilføje dem til specifikke kontekster - praksisserne er ikke præskriptive, men de er vejledninger, der kan forandres og videreudvikles
børn i forskellige aldersgrupper for at undersøge børnenes oplevelse. Lærere og
pædagoger opfordres til at anvende praksisserne i deres skolemiljø og tilføje dem til specifikke kontekster - praksisserne er ikke præskriptive, men de er vejledninger, der kan forandres og videreudvikles
Original language | Danish |
---|
Number of pages | 244 |
---|---|
Publication status | Published - 2022 |
Related projects
- 1 Finished
-
MiCREATE: Migrant Children and Communities in a Transforming Europe
Jacobsen, G. H. (Coordinator), Piekut, A. (PI), Hobel, P. (PI), Høegh, T. (PI) & Jensen, S. S. (PI)
01/01/2019 → 30/06/2022
Project: Research