Activities per year
Abstract
Alle vil gerne have kvalitet i undervisningen, men hvad menes der egentlig med det? Og hvordan kan man arbejde med det som underviser? Artiklen tilbyder begreber og eksempler til at tænke undervisningskvalitet med, når man tilrettelægger undervisning på danskuddannelserne for voksne udlændinge. Den argumenterer for, at man må skelne mellem god og succesfuld undervisning og mellem en fagdidaktisk og en almendidaktisk forståelse af undervisningskvalitet. Til sidst giver den konkrete forslag til, hvordan man som underviser kan arbejde med at udvikle kvalitet i undervisningen, bl.a. gennem et afrundende afsnit med refleksionsspørgsmål ift. implikationer for undervisningen.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | Dec 2024 |
Number of pages | 10 |
Publication status | Published - Dec 2024 |
Related activities
- 1 Talks and presentations in private or public companies
-
Kvalitet i danskundervisningen - for undervisere og ledere på landets sprogcentre
Elf, N. (Lecturer)
29. Jan 2025Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies