Klare studieretningsprofiler og fagligt samspil, fase 2, 2013-15: Evaluering

Research output: Book/reportReportResearch

Abstract

Evalueringen afslutter anden og sidste fase i indsatsområdet for Klare studieretningsprofiler og fagligt samspil i Ministeriet for Børn og Undervisnings (Undervisningsministeriet 2013) ”Udviklingsplanen for de gymnasiale uddannelser 2013-15”. Rapporten er udarbejdet af følgeforskningsenheden FAN Formidling,Analyse og Netværksarbejde) ved Syddansk Universitet, Institut for Kulturvidenskaber.
Målsætningen med udviklingsprojektet var at sætte ”yderligere fokus på skolernes arbejde med at give den enkelte studieretning en tydelig faglig og didaktisk profil. Målet er at styrke elevernes/kursisternes oplevelse af, at der til en studieretning/hf-fagpakke knytter sig en bestemt faglig optik og bestemte arbejdsformer, og at fagene spiller sammen på en måde, der gør studieretningen til en sammenhængende helhed”.
Evalueringen beskriver skoleprojekternes resultater og udarbejder en model for lærernes faglige samarbejde: Samspilsdidaktisk arbejdsmodel.
Original languageDanish
Place of PublicationOdense
PublisherSyddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber
Number of pages49
Publication statusPublished - 10. Jul 2015
EventAfslutningskonference: Klare profiler og fagligt samspil - Risskov Gymnasium, Århus, Denmark
Duration: 15. Jan 2015 → …

Conference

ConferenceAfslutningskonference: Klare profiler og fagligt samspil
LocationRisskov Gymnasium
CountryDenmark
CityÅrhus
Period15/01/2015 → …

Cite this