Infotainment. Danske aviser svigter læserne: En ny analyse af de danske mediers dækning af primærvalget viser, at det politiske indhold er blevet trængt i baggrunden - til fordel for underholdning og sportsretorik.

Research output: Contribution to journalContribution to newspaper - Newspaper articleCommunication

203 Downloads (Pure)

Abstract

En indholdsanalyse af fire danske avisers dækning af det amerikanske primærvaæg viser, at læserne præsenteres for forsvindende lidt om det politiske indhold i kandidaternes kampagner. I stedet bliver valget i høj grad dækket som et hestevæddeløb ved hjælp af meningsmålinger og sportsmetaforer. Dette forhold problematiseres i artiklen, som argumenterer for, at der burde være plads til mere issue-baseret journalistik i de danske avisers dækning.
Udgivelsesdato: 5. marts 2008
Original languageDanish
JournalPolitiken
Pages (from-to)8
Number of pages1
ISSN0907-1814
Publication statusPublished - 5. Mar 2008

Cite this