Indledning

Torben Spanget Christensen, Peter Hobel, Helle Rørbech, Martin Niss

    Research output: Contribution to journalConference articleResearch

    Abstract

    Denne 'Indledning' er indledningen til et nummer at tidsskriftet Sammenlignende Fagdidaktik, der afrapporterer det sjette symposium for sammenlignende fagdidaktik, der blev afholdt på SDU i november 2019.
    Jeg har redigeret nummeret sammen med Torbens Spanget Christensen, Martin Niss og Helle Rørbech.
    Artiklerne i dette første nummer af tidsskriftet Sammenlignende Fagdidaktik diskuterer, hvordan fagdidaktisk viden produceres i samarbejde mellem praktikere og forskere. De er skrevet af fagdidaktiske forskere, der har tilknytning til forskellige forskningsinstitutioner og har forskellige faglige baggrunde.
    Bidragene til publikationen blev først fremlagt på det sjette symposium om sammenlignende fagdidaktik (SFD6), der blev afholdt på SDU den 14. og 15 november 2019. Symposiet var arrangeret i et samarbejde mellem forskningsprogrammet Almendidaktik og Fagdidaktik på SDU, Afdeling for Fagdidaktik på DPU, Aarhus Universitet og IMFUFA på RUC. Symposiets tema var ”Fagdidaktisk vidensproduktion – samarbejder mellem forskere og praktikere”.
    Original languageDanish
    JournalSammenlignende Fagdidaktik
    Issue number6
    Pages (from-to)1-6
    Publication statusPublished - 23. Jun 2021
    EventSammenlignende Fagdidaktik 6 : Fagdidaktisk vidensproduktion – samarbejder mellem forskere og praktikere i praksis - Syddansk Universitet, Odense, Denmark
    Duration: 14. Nov 201915. Nov 2019
    Conference number: 6

    Conference

    ConferenceSammenlignende Fagdidaktik 6
    Number6
    LocationSyddansk Universitet
    Country/TerritoryDenmark
    CityOdense
    Period14/11/201915/11/2019

    Cite this