Hvordan udvikles eksamensformer?

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

At udvikle eksamensformer kræver overvejelser om hvad, hvorfor, hvornår og hvor vi eksaminerer. Som en understøttelse til disse overvejelser er der på Syddansk Universitet udarbejdet et Værktøj til Udvikling af Eksamensformer, VUE, som er et redskab til vurdering af sammenhæng mellem læringsmål og eksamensformer for enkeltfag og for hele uddannelser. I denne artikel beskriver vi, hvordan VUE er opbygget, og hvordan det kan anvendes i bestræbelserne på at ny- eller videreudvikle eksamensformer.
Original languageDanish
JournalCepra-striben
Issue number16
Pages (from-to)6-13
Number of pages8
ISSN1903-8143
Publication statusPublished - Aug 2014

Cite this

@article{3b513838fc6a491a8d84ca6b33cd22d0,
title = "Hvordan udvikles eksamensformer?",
abstract = "At udvikle eksamensformer kr{\ae}ver overvejelser om hvad, hvorfor, hvorn{\aa}r og hvor vi eksaminerer. Som en underst{\o}ttelse til disse overvejelser er der p{\aa} Syddansk Universitet udarbejdet et V{\ae}rkt{\o}j til Udvikling af Eksamensformer, VUE, som er et redskab til vurdering af sammenh{\ae}ng mellem l{\ae}ringsm{\aa}l og eksamensformer for enkeltfag og for hele uddannelser. I denne artikel beskriver vi, hvordan VUE er opbygget, og hvordan det kan anvendes i bestr{\ae}belserne p{\aa} at ny- eller videreudvikle eksamensformer.",
keywords = "eksamensformer, udvikling, alignment, Universitetsundervisning",
author = "Rie Troelsen and Dohn, {Nina Bonderup}",
year = "2014",
month = "8",
language = "Dansk",
pages = "6--13",
journal = "Cepra-Striben",
issn = "1903-8143",
publisher = "University College Nordjylland (UCN)",
number = "16",

}

Hvordan udvikles eksamensformer? / Troelsen, Rie; Dohn, Nina Bonderup.

In: Cepra-striben, No. 16, 08.2014, p. 6-13.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

TY - JOUR

T1 - Hvordan udvikles eksamensformer?

AU - Troelsen, Rie

AU - Dohn, Nina Bonderup

PY - 2014/8

Y1 - 2014/8

N2 - At udvikle eksamensformer kræver overvejelser om hvad, hvorfor, hvornår og hvor vi eksaminerer. Som en understøttelse til disse overvejelser er der på Syddansk Universitet udarbejdet et Værktøj til Udvikling af Eksamensformer, VUE, som er et redskab til vurdering af sammenhæng mellem læringsmål og eksamensformer for enkeltfag og for hele uddannelser. I denne artikel beskriver vi, hvordan VUE er opbygget, og hvordan det kan anvendes i bestræbelserne på at ny- eller videreudvikle eksamensformer.

AB - At udvikle eksamensformer kræver overvejelser om hvad, hvorfor, hvornår og hvor vi eksaminerer. Som en understøttelse til disse overvejelser er der på Syddansk Universitet udarbejdet et Værktøj til Udvikling af Eksamensformer, VUE, som er et redskab til vurdering af sammenhæng mellem læringsmål og eksamensformer for enkeltfag og for hele uddannelser. I denne artikel beskriver vi, hvordan VUE er opbygget, og hvordan det kan anvendes i bestræbelserne på at ny- eller videreudvikle eksamensformer.

KW - eksamensformer

KW - udvikling

KW - alignment

KW - Universitetsundervisning

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 6

EP - 13

JO - Cepra-Striben

JF - Cepra-Striben

SN - 1903-8143

IS - 16

ER -