Forankring af e-lærings-aktiviteter med Blooms digitale taksonomi

Research output: Contribution to conference without publisher/journalConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Abstract

For at sikre en hensigtsmæssig forankring af e-læringsaktiviteter ift. kursets læringsmål og eksamen har vi på SDU udviklet og afprøvet en metode, der er inspireret af integreret kursusdesign (Fink 2005, 2013), backward design (Wiggins & McTighe 2005) og Blooms digitale taksonomi (Churches 2001), som anvendes som omdrejningspunkt for design af aktivitet og valg af matchende e-læringsværktøj.
Original languageDanish
Publication date18. May 2016
Number of pages1
Publication statusPublished - 18. May 2016
EventDansk Universitetspædagisk Netværk Konference 2016: Ledelse, udvikling og overlevelse på universitetet - Nyborg Strand, Nyborg, Denmark
Duration: 17. May 201618. May 2016

Conference

ConferenceDansk Universitetspædagisk Netværk Konference 2016
LocationNyborg Strand
CountryDenmark
CityNyborg
Period17/05/201618/05/2016

Cite this