@book{0b24c804ca4448b580fbbb45ebc89629,
title = "Faglighed i gymnasiet - dansk: Delrapport 4",
abstract = "Syddansk Universitet har i samarbejde med Teknologisk Institut, JYSK ANALYSE A/S og fire ekspertgrupper nedsat af B{\o}rne- og Undervisningsministeriet gennemf{\o}rt en unders{\o}gelse af den faglige udvikling indenfor fagene dansk, engelsk, matematik og fysik i det almene gymnasium (stx) i perioden 1968-2018. Denne rapport pr{\ae}senterer unders{\o}gelsen af den faglige udvikling i dansk. Gennem systematiske analyser af undervisningsbeskrivelser, eksamenss{\ae}t og eksamensbesvarelser fra perioden samt sp{\o}rgeskemaunders{\o}gelser med l{\ae}rere og undervisere i grundskolen, p{\aa} de gymnasiale uddannelser og p{\aa} videreg{\aa}ende uddannelser anl{\ae}gger rapporten et bredt perspektiv p{\aa} faglighed, som kan underst{\o}tte refleksioner over faget og over faglighed. Der er udgivet seks delrapporter: Faglighed i gymnasiet: Projektets rammer og design Faglighed i gymnasiet: Matematik Faglighed i gymnasiet: Fysik Faglighed i gymnasiet: Dansk Faglighed i gymnasiet: Engelsk Udviklingen af fagligheden i gymnasiet: Tv{\ae}rg{\aa}ende opsamling og resultater",
keywords = "danskdidaktik, gymnasiet, skriftdidaktik, curriculum, l{\ae}replaner, elevstile",
author = "Peter Hobel and Ane Qvortrup and Ljungdalh, \{Anders Kruse\} and Ole Togeby and Katrine Haaning",
year = "2020",
month = jan,
day = "10",
language = "Dansk",
series = "Gymnasiep{\ae}dagogik",
number = "S{\ae}rnummer",
publisher = "Syddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber",
}