Faglighed i gymnasiet - dansk: Delrapport 4

Peter Hobel, Ane Qvortrup, Anders Kruse Ljungdalh, Ole Togeby, Katrine Haaning

    Research output: Book/reportReportResearch

    Abstract

    Syddansk Universitet har i samarbejde med Teknologisk
    Institut, JYSK ANALYSE A/S og fire ekspertgrupper nedsat
    af Børne- og Undervisningsministeriet gennemført en
    undersøgelse af den faglige udvikling indenfor fagene dansk,
    engelsk, matematik og fysik i det almene gymnasium (stx) i
    perioden 1968-2018.
    Denne rapport præsenterer undersøgelsen af den faglige
    udvikling i dansk.
    Gennem systematiske analyser af undervisningsbeskrivelser,
    eksamenssæt og eksamensbesvarelser fra perioden samt
    spørgeskemaundersøgelser med lærere og undervisere
    i grundskolen, på de gymnasiale uddannelser og på
    videregående uddannelser anlægger rapporten et bredt
    perspektiv på faglighed, som kan understøtte refleksioner
    over faget og over faglighed.
    Der er udgivet seks delrapporter:
    Faglighed i gymnasiet: Projektets rammer og design
    Faglighed i gymnasiet: Matematik
    Faglighed i gymnasiet: Fysik
    Faglighed i gymnasiet: Dansk
    Faglighed i gymnasiet: Engelsk
    Udviklingen af fagligheden i gymnasiet: Tværgående
    opsamling og resultater
    Original languageDanish
    PublisherSyddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber
    Number of pages165
    Publication statusPublished - 10. Jan 2020
    SeriesGymnasiepædagogik
    NumberSærnummer
    ISSN1399-6096

    Cite this