Effektive budskaber og kanaler til at motivere børnehaveforældre til at engagere sig i boldforeninger

Laura Emilie Milsø Westphal Stephensen, Marlene Rosager Lund Pedersen

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

1 Downloads (Pure)

Abstract

De danske boldspilsforbund har fokus på at rekruttere 3-6-årige børn til boldforeningerne for at inkludere dem i foreningsidrætten. Artiklen undersøger, hvilke faktorer der motiverer børnehaveforældre til at engagere sig i boldforeninger med deres børn. Interviews med Volleyball Danmark og DBU blev udført, suppleret med forældreinterviews. Resultaterne viste, at pædagogerne var en vigtig kommunikationskanal til forældrene. Klar kommunikation med fokus på bevægelsesglæde, legende tilgang, inklusion af piger, varierede kommunikationskanaler og forståelse af forældrenes præferencer var vigtige faktorer for forældrenes engagement. Boldforeninger bør bygge relationer med pædagoger, tydeligt formidle deres tilbud, fremhæve bevægelsesglæden og bruge forskellige kanaler for effektivt at nå børnehaveforældre.
Original languageDanish
JournalForum for Idræt
Volume39
Pages (from-to)30–56
ISSN1904-2183
Publication statusPublished - 2024

Cite this