DUT Guide: Brug (af) det fysiske læringsrum

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Det fysiske læringsrum forstået som den bevidste brug af undervisningslokalet har med god ret fået mere og mere opmærksomhed de seneste år som et redskab til at understøtte læringen. Denne guide gennemgår indledningsvist med hvilke begrundelser interessen for læringsrummet som et redskab er fremkommet. Herefter beskrives med udgangspunkt i begrebet didaktisk rumlig kompetence råd, anvisninger og illustrationer for, hvordan brugen af det fysiske læringsrum kan gribes an. Slutteligt peges der på udviklingsmuligheder, både for at engagere sig i nyudvikling af læringsrum på et institutionelt plan og for at udvikle sine egne didaktisk rumlige kompetencer som underviser.
Original languageDanish
JournalDansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
Volume19/36
Pages (from-to)144-151
ISSN2245-1374
Publication statusPublished - 24. May 2024

Cite this