Digital representation and learning of cultural heritage: - use of Second Life, Facebook and Text messaging

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingArticle in proceedingsResearchpeer-review

Abstract

Artiklen præsenterer og gennemgår de teknologier den moderne kulturarvsformidling kan anvende. De afgørende spørgsmål er, hvordan moderne teknologier praktisk kan tænkes ind i kulturarvsformidling, og hvordan de besøgende eller brugerne kan interagere og lære det formidlede indhold. De valgte teknologier er Second Life som virtuel repræsentation af historiske tilstande, mens det sociale software, facebook, parallelt kan bruges til at illustrere fortidige netværker. Mobileteknologier giver mulighed for at sende og modtage sms’er hvad enten man befinder sin i en online 3D verden eller udenfor. Disse kan bruges som kommunikationsredskab mellem brugere af kulturarv og formidlerne af samme indhold. Artiklens overordnede argument er, at de moderne teknologier åbner for nye læringsstrategier eller situerede læringsaktiviteter.       

Original languageEnglish
Title of host publicationE-Learn 2008 : World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, & Higher Education
Number of pages7
PublisherAssociation for the Advancement of Computing in Education
Publication date2008
Publication statusPublished - 2008
EventE-LEARN 2008 - World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare & Higher Education - Las Vegas, United States
Duration: 17. Nov 200821. Nov 2008

Conference

ConferenceE-LEARN 2008 - World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare & Higher Education
Country/TerritoryUnited States
CityLas Vegas
Period17/11/200821/11/2008

Keywords

  • cultural heritage, IT, Second Life, Facebook, Text messaging

Cite this