@book{823d5c198b2744298225580b2fecc5ff,
title = "Digital dannelse: Udfordringer, erfaringer og perspektiver fra Randers HF og VUC",
abstract = "Bogen pr{\ae}senterer en n{\o}dvendighedens didaktik, idet mangfoldigheden af kursister p{\aa} HF og VUC er stor. Dette g{\ae}lder i udpr{\ae}get grad i det nye digitale mediemilj{\o}. Hvis HF- og VUC-uddannelserne skal hj{\ae}lpe kursisterne med at blive digitalt dannede, m{\aa} man udvikle m{\aa}der at arbejde med medier p{\aa} i undervisningen, der b{\aa}de udfordrer og hj{\ae}lper den sammensatte kursistgruppe. Det g{\ae}lder ogs{\aa}, hvis man vil bruge digitale medier til generelt at skabe vedkommende undervisning i det 21. {\aa}rhundrede. Randers HF & VUC har i 2012-2015 haft it-udvikling som strategisk indsatsomr{\aa}de. Ledelse og l{\ae}rere har som f{\o}lge heraf kastet sig ud i aktionsforskningsprojektet BIT – der st{\aa}r for it i bredden. Ambitionen var at udvikle m{\aa}der at inddrage it og digitale medier i undervisningen p{\aa}, som ikke blot gavner de fagligt st{\ae}rke, men favner hele den bredde kursist-gruppe, som befolker HF og VUC. For at kvalificere projektet valgte skolen at tilknytte to forskere for at give inspiration, feedback og medvirke til at evaluere projektet og dets aktioner. ",
editor = "Jesper T{\ae}kke and Michael Paulsen",
year = "2015",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-92914-22-4",
series = "Didaktik, refleksion, praksis",
publisher = "Unge P{\ae}dagoger",
}