Abstract
Formålet med artiklen er at sætte lærere i stand til kritisk og konstruktivt at læse, diskutere og bruge didaktiske principper med danskfaget som eksempel. Didaktiske principper er vidt udbredt i forskningslitteratur, didaktisk litteratur og skolens læremidler, men hvordan skal de forstås som en genre til formidling af didaktisk viden? Artiklen undersøger didaktiske principper som pædagogisk kommunikation og deres forankring i forskellige syn på skrivepædagogik, fagdidaktik og literacy.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden |
Editors | Lennart Jølle, Ann Sylvi Larsen, Hildegunn Otnes, Leiv Inge Aa |
Place of Publication | Oslo |
Publisher | Universitetsforlaget |
Publication date | Aug 2021 |
Pages | 175-198 |
Chapter | 8 |
ISBN (Print) | 9788215050980 |
ISBN (Electronic) | 9788215050997 |
Publication status | Published - Aug 2021 |