Den teoretiske udvikling af Supply Chain Strategimodeller

Jens Arvad Johansen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Abstract

Denne artikel beskriver med udgangspunkt i artikler og
virksomhedseksempler udviklingen inde for supply chain
strategimodeller. Ved hjælp af tidligere udviklede koncepter
besvares spørgsmålet: “Hvad er den rette supply chain for
mine produkter?”. Virksomhedseksempler beskriver, hvordan
supply chain segmentering via postponement-princippet,
har givet mærkbare forbedringer. Det beskrives endvidere,
hvordan produkternes livscyklus påvirker valget af
supply chain design. Begrebet Demand Chain Management(
DCM), hvormed strategimodeller bruger klassiske
marketingelementer sammen med Supply Chain Management
(SCM), bliver behandlet og der udvikles en DCM-strategimodel.
Original languageDanish
Title of host publicationBørsen Ledelseshåndbøger : Supply Chain Management
EditorsJan Arlbjørn, Ole Mikkelsen
Number of pages16
VolumeApril 2011
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherBørsen Forum A/S
Publication date1. Apr 2011
Edition1
Pages1-16
Chapter4.2
ISBN (Print)87-91157-21-8
Publication statusPublished - 1. Apr 2011

Cite this

Arvad Johansen, J. (2011). Den teoretiske udvikling af Supply Chain Strategimodeller. In J. Arlbjørn, & O. Mikkelsen (Eds.), Børsen Ledelseshåndbøger: Supply Chain Management (1 ed., Vol. April 2011, pp. 1-16). København: Børsen Forum A/S.
Arvad Johansen, Jens. / Den teoretiske udvikling af Supply Chain Strategimodeller. Børsen Ledelseshåndbøger: Supply Chain Management. editor / Jan Arlbjørn ; Ole Mikkelsen. Vol. April 2011 1. ed. København : Børsen Forum A/S, 2011. pp. 1-16
@inbook{98e4af28f2964bce8b4fa8adb256c0fe,
title = "Den teoretiske udvikling af Supply Chain Strategimodeller",
abstract = "Denne artikel beskriver med udgangspunkt i artikler og virksomhedseksempler udviklingen inde for supply chain strategimodeller. Ved hj{\ae}lp af tidligere udviklede koncepter besvares sp{\o}rgsm{\aa}let: “Hvad er den rette supply chain for mine produkter?”. Virksomhedseksempler beskriver, hvordan supply chain segmentering via postponement-princippet, har givet m{\ae}rkbare forbedringer. Det beskrives endvidere, hvordan produkternes livscyklus p{\aa}virker valget af supply chain design. Begrebet Demand Chain Management( DCM), hvormed strategimodeller bruger klassiske marketingelementer sammen med Supply Chain Management (SCM), bliver behandlet og der udvikles en DCM-strategimodel.",
author = "{Arvad Johansen}, Jens",
year = "2011",
month = "4",
day = "1",
language = "Dansk",
isbn = "87-91157-21-8",
volume = "April 2011",
pages = "1--16",
editor = "Jan Arlbj{\o}rn and Ole Mikkelsen",
booktitle = "B{\o}rsen Ledelsesh{\aa}ndb{\o}ger",
publisher = "B{\o}rsen Forum A/S",
edition = "1",

}

Arvad Johansen, J 2011, Den teoretiske udvikling af Supply Chain Strategimodeller. in J Arlbjørn & O Mikkelsen (eds), Børsen Ledelseshåndbøger: Supply Chain Management. 1 edn, vol. April 2011, Børsen Forum A/S, København, pp. 1-16.

Den teoretiske udvikling af Supply Chain Strategimodeller. / Arvad Johansen, Jens.

Børsen Ledelseshåndbøger: Supply Chain Management. ed. / Jan Arlbjørn; Ole Mikkelsen. Vol. April 2011 1. ed. København : Børsen Forum A/S, 2011. p. 1-16.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

TY - CHAP

T1 - Den teoretiske udvikling af Supply Chain Strategimodeller

AU - Arvad Johansen, Jens

PY - 2011/4/1

Y1 - 2011/4/1

N2 - Denne artikel beskriver med udgangspunkt i artikler og virksomhedseksempler udviklingen inde for supply chain strategimodeller. Ved hjælp af tidligere udviklede koncepter besvares spørgsmålet: “Hvad er den rette supply chain for mine produkter?”. Virksomhedseksempler beskriver, hvordan supply chain segmentering via postponement-princippet, har givet mærkbare forbedringer. Det beskrives endvidere, hvordan produkternes livscyklus påvirker valget af supply chain design. Begrebet Demand Chain Management( DCM), hvormed strategimodeller bruger klassiske marketingelementer sammen med Supply Chain Management (SCM), bliver behandlet og der udvikles en DCM-strategimodel.

AB - Denne artikel beskriver med udgangspunkt i artikler og virksomhedseksempler udviklingen inde for supply chain strategimodeller. Ved hjælp af tidligere udviklede koncepter besvares spørgsmålet: “Hvad er den rette supply chain for mine produkter?”. Virksomhedseksempler beskriver, hvordan supply chain segmentering via postponement-princippet, har givet mærkbare forbedringer. Det beskrives endvidere, hvordan produkternes livscyklus påvirker valget af supply chain design. Begrebet Demand Chain Management( DCM), hvormed strategimodeller bruger klassiske marketingelementer sammen med Supply Chain Management (SCM), bliver behandlet og der udvikles en DCM-strategimodel.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 87-91157-21-8

VL - April 2011

SP - 1

EP - 16

BT - Børsen Ledelseshåndbøger

A2 - Arlbjørn, Jan

A2 - Mikkelsen, Ole

PB - Børsen Forum A/S

CY - København

ER -

Arvad Johansen J. Den teoretiske udvikling af Supply Chain Strategimodeller. In Arlbjørn J, Mikkelsen O, editors, Børsen Ledelseshåndbøger: Supply Chain Management. 1 ed. Vol. April 2011. København: Børsen Forum A/S. 2011. p. 1-16