Abstract
Rapporten er en undersøgelse af, hvordan skolerne i projektet "Anvendelse af digitale læringsplatforme og læremidler" anvender læringsplatformen i pædagogisk praksis. Bag projektet står: Undervisningsministeriet, Kommunernes Landsforening (KL) og Digitaliseringsstyrelsen i regi af Styregruppen for It i Folkeskolen. Projektet er udført af et konsortium bestående af Aalborg Universitet, Syddansk Universitet, Alexandra Instituttet, University College Lillbælt, University College Sjælland og University College Syddanmark. I projektet blev identificeret 6 forskellige slags indsatser med pædagogisk fokus.
I denne delrapport opridses læringsplatformenes læringsmæssige og didaktiske potentialer. Endvidere fremlægges nogle af de didaktiske og pædagogiske spørgsmål og udfordringer, man har fundet, der i projektet har vist at knytte sig til implementeringen af læringsplatforme i folkeskolen.
Original language | Danish |
---|
Number of pages | 20 |
---|---|
Commissioning body | Undervisningsministeriet |
Publication status | Published - 1. Jun 2017 |
Cite this
}
Delrapport 4: Læringsplatformene i pædagogisk og didaktisk praksis : Potentialer og barrierer. / Hansen, Jens Jørgen; Qvortrup, Ane; Nortvig, Anne-Mette.
2017. 20 p.Research output: Book/anthology/thesis/report › Report › Research
TY - RPRT
T1 - Delrapport 4: Læringsplatformene i pædagogisk og didaktisk praksis
T2 - Potentialer og barrierer
AU - Hansen, Jens Jørgen
AU - Qvortrup, Ane
AU - Nortvig, Anne-Mette
PY - 2017/6/1
Y1 - 2017/6/1
N2 - Rapporten er en undersøgelse af, hvordan skolerne i projektet "Anvendelse af digitale læringsplatforme og læremidler" anvender læringsplatformen i pædagogisk praksis. Bag projektet står: Undervisningsministeriet, Kommunernes Landsforening (KL) og Digitaliseringsstyrelsen i regi af Styregruppen for It i Folkeskolen. Projektet er udført af et konsortium bestående af Aalborg Universitet, Syddansk Universitet, Alexandra Instituttet, University College Lillbælt, University College Sjælland og University College Syddanmark. I projektet blev identificeret 6 forskellige slags indsatser med pædagogisk fokus. I denne delrapport opridses læringsplatformenes læringsmæssige og didaktiske potentialer. Endvidere fremlægges nogle af de didaktiske og pædagogiske spørgsmål og udfordringer, man har fundet, der i projektet har vist at knytte sig til implementeringen af læringsplatforme i folkeskolen.
AB - Rapporten er en undersøgelse af, hvordan skolerne i projektet "Anvendelse af digitale læringsplatforme og læremidler" anvender læringsplatformen i pædagogisk praksis. Bag projektet står: Undervisningsministeriet, Kommunernes Landsforening (KL) og Digitaliseringsstyrelsen i regi af Styregruppen for It i Folkeskolen. Projektet er udført af et konsortium bestående af Aalborg Universitet, Syddansk Universitet, Alexandra Instituttet, University College Lillbælt, University College Sjælland og University College Syddanmark. I projektet blev identificeret 6 forskellige slags indsatser med pædagogisk fokus. I denne delrapport opridses læringsplatformenes læringsmæssige og didaktiske potentialer. Endvidere fremlægges nogle af de didaktiske og pædagogiske spørgsmål og udfordringer, man har fundet, der i projektet har vist at knytte sig til implementeringen af læringsplatforme i folkeskolen.
KW - Læringsplatforme, pædagogisk praksis, potentialer, barrierer
M3 - Rapport
BT - Delrapport 4: Læringsplatformene i pædagogisk og didaktisk praksis
ER -