Dansk forord

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingPreface/postscriptCommunication

    Abstract

    Forord til "POPT. En psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder"

    POPT er en psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder. Metoden er udviklet af Annette Fox-Boyer, der er professor i logopædi i Rostock, og findes hermed i dansk udgave ved audiologopæd, ph.d. Marit C. Clausen, som også er forfatter til LogoFoVa.

    POPT er en psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder. Metoden er udviklet af Annette Fox-Boyer, der er professor i logopædi i Rostock, og findes hermed i dansk udgave ved audiologopæd, ph.d. Marit C. Clausen, som også er forfatter til LogoFoVa.

    POPT tager højde for den nyeste forskning i børns udtalevanskeligheder (fx årsager, klassifikation, taleprocessering, opbygningen af selve interventionen) og nyeste data om danske børns fonologiske udvikling samt udtalevanskeligheder. Denne viden er kombineret med en børnevenlig tilgang til børn, og derfor kan metoden bruges til børn i forskellige aldre og til børn med forskellige forudsætninger for at indgå i den logopædiske intervention.

    POPT-manualen er rettet mod logopæder i praksis og inviterer igennem forslag til spil, praktiske eksempler og forslag til, hvad man kan gøre, hvis man støder på problemer i et POPT-forløb.

    Bogens praksisorienterede tilgang gør det let for logopæden at dykke ned i metodens indhold trin for trin, og forhåbentlig er det med til at give lyst og motivation til at implementere denne nye interventionsmetode POPT i det logopædiske arbejde med børn med udtalevanskeligheder i Danmark.
    - fra bogens danske forord af Marit C. Clausen
    Original languageDanish
    Title of host publicationPOPT : En psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder
    PublisherDansk Psykologisk Forlag
    Publication date2017
    Edition1.
    Pages9-10
    ISBN (Print)978-87-7158-173-7
    Publication statusPublished - 2017

    Cite this