Dansk forord

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingPreface/postscriptCommunication

Abstract

Forord til "POPT. En psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder"

POPT er en psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder. Metoden er udviklet af Annette Fox-Boyer, der er professor i logopædi i Rostock, og findes hermed i dansk udgave ved audiologopæd, ph.d. Marit C. Clausen, som også er forfatter til LogoFoVa.

POPT er en psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder. Metoden er udviklet af Annette Fox-Boyer, der er professor i logopædi i Rostock, og findes hermed i dansk udgave ved audiologopæd, ph.d. Marit C. Clausen, som også er forfatter til LogoFoVa.

POPT tager højde for den nyeste forskning i børns udtalevanskeligheder (fx årsager, klassifikation, taleprocessering, opbygningen af selve interventionen) og nyeste data om danske børns fonologiske udvikling samt udtalevanskeligheder. Denne viden er kombineret med en børnevenlig tilgang til børn, og derfor kan metoden bruges til børn i forskellige aldre og til børn med forskellige forudsætninger for at indgå i den logopædiske intervention.

POPT-manualen er rettet mod logopæder i praksis og inviterer igennem forslag til spil, praktiske eksempler og forslag til, hvad man kan gøre, hvis man støder på problemer i et POPT-forløb.

Bogens praksisorienterede tilgang gør det let for logopæden at dykke ned i metodens indhold trin for trin, og forhåbentlig er det med til at give lyst og motivation til at implementere denne nye interventionsmetode POPT i det logopædiske arbejde med børn med udtalevanskeligheder i Danmark.
- fra bogens danske forord af Marit C. Clausen
Original languageDanish
Title of host publicationPOPT : En psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder
PublisherDansk Psykologisk Forlag
Publication date2017
Edition1.
Pages9-10
ISBN (Print)978-87-7158-173-7
Publication statusPublished - 2017

Cite this

Clausen, M. C. (2017). Dansk forord. In POPT: En psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder (1. ed., pp. 9-10). Dansk Psykologisk Forlag.
Clausen, Marit Carolin. / Dansk forord. POPT: En psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder. 1. ed. Dansk Psykologisk Forlag, 2017. pp. 9-10
@inbook{892017760a8e45ec9987bf7a990c17db,
title = "Dansk forord",
abstract = "Forord til {"}POPT. En psykolingvistisk interventionsmetode til b{\o}rn med udtalevanskeligheder{"}POPT er en psykolingvistisk interventionsmetode til b{\o}rn med udtalevanskeligheder. Metoden er udviklet af Annette Fox-Boyer, der er professor i logop{\ae}di i Rostock, og findes hermed i dansk udgave ved audiologop{\ae}d, ph.d. Marit C. Clausen, som ogs{\aa} er forfatter til LogoFoVa.POPT er en psykolingvistisk interventionsmetode til b{\o}rn med udtalevanskeligheder. Metoden er udviklet af Annette Fox-Boyer, der er professor i logop{\ae}di i Rostock, og findes hermed i dansk udgave ved audiologop{\ae}d, ph.d. Marit C. Clausen, som ogs{\aa} er forfatter til LogoFoVa.POPT tager h{\o}jde for den nyeste forskning i b{\o}rns udtalevanskeligheder (fx {\aa}rsager, klassifikation, taleprocessering, opbygningen af selve interventionen) og nyeste data om danske b{\o}rns fonologiske udvikling samt udtalevanskeligheder. Denne viden er kombineret med en b{\o}rnevenlig tilgang til b{\o}rn, og derfor kan metoden bruges til b{\o}rn i forskellige aldre og til b{\o}rn med forskellige foruds{\ae}tninger for at indg{\aa} i den logop{\ae}diske intervention.POPT-manualen er rettet mod logop{\ae}der i praksis og inviterer igennem forslag til spil, praktiske eksempler og forslag til, hvad man kan g{\o}re, hvis man st{\o}der p{\aa} problemer i et POPT-forl{\o}b.Bogens praksisorienterede tilgang g{\o}r det let for logop{\ae}den at dykke ned i metodens indhold trin for trin, og forh{\aa}bentlig er det med til at give lyst og motivation til at implementere denne nye interventionsmetode POPT i det logop{\ae}diske arbejde med b{\o}rn med udtalevanskeligheder i Danmark. - fra bogens danske forord af Marit C. Clausen",
author = "Clausen, {Marit Carolin}",
year = "2017",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7158-173-7",
pages = "9--10",
booktitle = "POPT",
publisher = "Dansk Psykologisk Forlag",
edition = "1.",

}

Clausen, MC 2017, Dansk forord. in POPT: En psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder. 1. edn, Dansk Psykologisk Forlag, pp. 9-10.

Dansk forord. / Clausen, Marit Carolin.

POPT: En psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder. 1. ed. Dansk Psykologisk Forlag, 2017. p. 9-10.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingPreface/postscriptCommunication

TY - GEN

T1 - Dansk forord

AU - Clausen, Marit Carolin

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Forord til "POPT. En psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder"POPT er en psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder. Metoden er udviklet af Annette Fox-Boyer, der er professor i logopædi i Rostock, og findes hermed i dansk udgave ved audiologopæd, ph.d. Marit C. Clausen, som også er forfatter til LogoFoVa.POPT er en psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder. Metoden er udviklet af Annette Fox-Boyer, der er professor i logopædi i Rostock, og findes hermed i dansk udgave ved audiologopæd, ph.d. Marit C. Clausen, som også er forfatter til LogoFoVa.POPT tager højde for den nyeste forskning i børns udtalevanskeligheder (fx årsager, klassifikation, taleprocessering, opbygningen af selve interventionen) og nyeste data om danske børns fonologiske udvikling samt udtalevanskeligheder. Denne viden er kombineret med en børnevenlig tilgang til børn, og derfor kan metoden bruges til børn i forskellige aldre og til børn med forskellige forudsætninger for at indgå i den logopædiske intervention.POPT-manualen er rettet mod logopæder i praksis og inviterer igennem forslag til spil, praktiske eksempler og forslag til, hvad man kan gøre, hvis man støder på problemer i et POPT-forløb.Bogens praksisorienterede tilgang gør det let for logopæden at dykke ned i metodens indhold trin for trin, og forhåbentlig er det med til at give lyst og motivation til at implementere denne nye interventionsmetode POPT i det logopædiske arbejde med børn med udtalevanskeligheder i Danmark. - fra bogens danske forord af Marit C. Clausen

AB - Forord til "POPT. En psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder"POPT er en psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder. Metoden er udviklet af Annette Fox-Boyer, der er professor i logopædi i Rostock, og findes hermed i dansk udgave ved audiologopæd, ph.d. Marit C. Clausen, som også er forfatter til LogoFoVa.POPT er en psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder. Metoden er udviklet af Annette Fox-Boyer, der er professor i logopædi i Rostock, og findes hermed i dansk udgave ved audiologopæd, ph.d. Marit C. Clausen, som også er forfatter til LogoFoVa.POPT tager højde for den nyeste forskning i børns udtalevanskeligheder (fx årsager, klassifikation, taleprocessering, opbygningen af selve interventionen) og nyeste data om danske børns fonologiske udvikling samt udtalevanskeligheder. Denne viden er kombineret med en børnevenlig tilgang til børn, og derfor kan metoden bruges til børn i forskellige aldre og til børn med forskellige forudsætninger for at indgå i den logopædiske intervention.POPT-manualen er rettet mod logopæder i praksis og inviterer igennem forslag til spil, praktiske eksempler og forslag til, hvad man kan gøre, hvis man støder på problemer i et POPT-forløb.Bogens praksisorienterede tilgang gør det let for logopæden at dykke ned i metodens indhold trin for trin, og forhåbentlig er det med til at give lyst og motivation til at implementere denne nye interventionsmetode POPT i det logopædiske arbejde med børn med udtalevanskeligheder i Danmark. - fra bogens danske forord af Marit C. Clausen

M3 - Forord/efterskrift

SN - 978-87-7158-173-7

SP - 9

EP - 10

BT - POPT

PB - Dansk Psykologisk Forlag

ER -

Clausen MC. Dansk forord. In POPT: En psykolingvistisk interventionsmetode til børn med udtalevanskeligheder. 1. ed. Dansk Psykologisk Forlag. 2017. p. 9-10