Computerspil og læring

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    105 Downloads (Pure)

    Abstract

    Game-based learning og gamification er ord, der ofte optræder i forbindelse med computerspil og læring. Denne artikel vil analytisk undersøge, hvordan computerspil og læring går i forbindelse med hinanden. Artikel tager afsæt i Gregory Batesons læringsteori og læser denne igennem det kommercielle computerspil StarCraft 2 fra Blizzard Intertainment. Batesons læringsteori vil ikke alene blive gennemgået, men også udvidet og perspektiveret. Formålet med denne indsats er at skabe et afsæt, der kan demonstrere, hvordan læring foregår i computerspil. Herefter vil afsættet blive anvendt til at destillere et læringsteoretisk udkast. Artiklen falder således i to dele, hvor den første analytisk adresserer, hvordan læring i computerspil foregår, mens den anden er teoriproducerende på baggrund af resultaterne fra første del.
    Original languageDanish
    JournalLæring og Medier
    Volume8
    Issue number13
    Number of pages37
    ISSN1903-248X
    Publication statusPublished - 27. Feb 2015

    Cite this