Case-baseret undervisning – et overset værktøj for klassiske humanistiske fag

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Case-baseret undervisning er blevet udbredt, fordi den er velegnet til at træne analyse af problemer med henblik på at foreslå løsninger. Denne artikel argumenterer for, at klassiske humanistiske fag også bør tage metoden til sig, selvom fagene typisk ikke har problemløsning som afgørende målsætning. Udviklingen skal dog hjælpes på vej.
Original languageDanish
JournalDansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
Issue number13
Pages (from-to)41-50
Number of pages10
ISSN1901-5089
Publication statusPublished - 2013

Cite this

@article{ff5116d28ce5456c8fe05a3d0bea42a3,
title = "Case-baseret undervisning – et overset v{\ae}rkt{\o}j for klassiske humanistiske fag",
abstract = "Case-baseret undervisning er blevet udbredt, fordi den er velegnet til at tr{\ae}ne analyse af problemer med henblik p{\aa} at foresl{\aa} l{\o}sninger. Denne artikel argumenterer for, at klassiske humanistiske fag ogs{\aa} b{\o}r tage metoden til sig, selvom fagene typisk ikke har probleml{\o}sning som afg{\o}rende m{\aa}ls{\ae}tning. Udviklingen skal dog hj{\ae}lpes p{\aa} vej.",
keywords = "casebaseret undervisning, humaniora",
author = "{Schaffalitzky de Muckadell}, Caroline and Annika Hvithamar",
year = "2013",
language = "Dansk",
pages = "41--50",
journal = "Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "13",

}

Case-baseret undervisning – et overset værktøj for klassiske humanistiske fag. / Schaffalitzky de Muckadell, Caroline; Hvithamar, Annika.

In: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , No. 13, 2013, p. 41-50.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

TY - JOUR

T1 - Case-baseret undervisning – et overset værktøj for klassiske humanistiske fag

AU - Schaffalitzky de Muckadell, Caroline

AU - Hvithamar, Annika

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - Case-baseret undervisning er blevet udbredt, fordi den er velegnet til at træne analyse af problemer med henblik på at foreslå løsninger. Denne artikel argumenterer for, at klassiske humanistiske fag også bør tage metoden til sig, selvom fagene typisk ikke har problemløsning som afgørende målsætning. Udviklingen skal dog hjælpes på vej.

AB - Case-baseret undervisning er blevet udbredt, fordi den er velegnet til at træne analyse af problemer med henblik på at foreslå løsninger. Denne artikel argumenterer for, at klassiske humanistiske fag også bør tage metoden til sig, selvom fagene typisk ikke har problemløsning som afgørende målsætning. Udviklingen skal dog hjælpes på vej.

KW - casebaseret undervisning

KW - humaniora

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 41

EP - 50

JO - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 13

ER -