TY - JOUR
T1 - Brug af digitale spil i dansk og engelsk
T2 - Resultater fra et systematisk review med implikation for praksis
AU - Hanghøj, Thorkild
AU - Kabel, Kristine
AU - Hannibal Jensen, Signe
PY - 2024/8/26
Y1 - 2024/8/26
N2 - Thorkild Hanghøj, Kristine Kabel og Signe Hannibal Jensen fremlægger resultater fra en gennemgang af internationale forskningsartikler der beskæftiger sig med brug af digitale spil i relation til literacy- og sprogudvikling i L1-kontekster og L2-kontekster. Forfatterne strukturerer området i forhold til uddannelsesniveau, spilkontekst (skole, uden for skole), spiltype (læringsspil, underholdningsspil, spildesignredskab), og forskningsmetoder, og de diskuterer bl.a. hvordan denne litteraturgennemgang kan bruges inden for hhv. dansk og engelsk.
AB - Thorkild Hanghøj, Kristine Kabel og Signe Hannibal Jensen fremlægger resultater fra en gennemgang af internationale forskningsartikler der beskæftiger sig med brug af digitale spil i relation til literacy- og sprogudvikling i L1-kontekster og L2-kontekster. Forfatterne strukturerer området i forhold til uddannelsesniveau, spilkontekst (skole, uden for skole), spiltype (læringsspil, underholdningsspil, spildesignredskab), og forskningsmetoder, og de diskuterer bl.a. hvordan denne litteraturgennemgang kan bruges inden for hhv. dansk og engelsk.
U2 - 10.7146/spr.v30i1.145743
DO - 10.7146/spr.v30i1.145743
M3 - Tidsskriftartikel
SN - 0909-9328
VL - 30
SP - 5
EP - 11
JO - Sprogforum
JF - Sprogforum
IS - 1
ER -