At se det usete - Rumlig visualisering af solsystemet med fysiske prototyper og Augmented Reality

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

75 Downloads (Pure)

Abstract

Artiklen bidrager med et eksempel på anvendelse af Augmented Reality til at understøtte undervisning i Solsystemet i en 6. klasse. Augmented Reality forbinder den fysiske og virtuelle verden i fx 3D-kloder, der svæver hen over lærebogen.
Der blev i forløbet udviklet en app, hvor eleverne kunne se størrelsesforhold og bevægelsesmønstre for planeter i solsystemet. Eleverne og natur/ teknologilæreren bidrog aktivt i designprocessen.
De særlige erfaringslæringspotentialer i casen kan beskrives under temaerne: om at se det usete - anvendelse af teknologien som linse til en fjern virkelighed og om at forstå rumlige objekter og bevægelser i tre dimensioner.
Original languageDanish
JournalMona
Volume2016
Issue number3
Pages (from-to)23-40
ISSN1604-8628
Publication statusPublished - 2016

Cite this