Projects per year
Project Details
Description
Projektets formål er at udbrede og forankre viden om sprogtilegnelse, tværsproglighed og sprogfagenes potentialer i tværfagligt samarbejde i grundskolens praksis. Via en kombination af pædagogiske dage med deltagelse af skoleledelse og lærerkollegier på en række grundskoler og tværsproglig didaktisk udvikling i små tværsproglige og tværfaglige teams, giver projektet et tværsprogligt kompetenceløft i bredden såvel som i dybden på de deltagende grundskoler. På pædagogiske dage arbejdes i to sessioner – en bred session, der fokuserer på emnernes relevans på tværs af sprogfag og ikke-sprogfag, og en session for sproglærere, der introducerer konkrete tværsproglige undervisningsmetoder. Efter afholdelse af de pædagogiske dage, nedsættes på hver skole to udviklingsteams, der med sparring fra projektgruppen arbejder med at omsætte dagens indhold i egen undervisning. Erfaringerne opsamles på tværs af skoler og videreformidles i form af et videokatalog med inspiration og tips til tværsproglig undervisning.
Acronym | TiG |
---|---|
Status | Active |
Effective start/end date | 01/08/2024 → 30/06/2025 |
Collaborative partners
- UCL Erhvervsakademi og professionshøjskole (lead)
Related projects
- 1 Finished
-
Tværsproglighed i læreruddannelsen
Kjærbæk, L. (Project manager), Pettersson, M. P. (Co-PI), Møller Daugaard, L. (Project participant), Andersen, L. K. (Project participant), Esmann Busch, S. (Project participant), Klimaszyk, P. (Project participant), Kim Löbl, S. (Project participant), Jacobsen, S. K. (Project participant), Hjarnø Petersen, G. (Project participant), Smith-Sivertsen, M. (Project participant), Lassen Brunnt, K. (Project participant), Hauge Jensen, N. (Project participant), Fischer-Rasmussen, A.-M. (Project participant) & Christensen, B. (Project participant)
01/02/2021 → 30/06/2022
Project: Other Government Institutions