Research Output per year
Research Output 2002 2020
- 1 - 50 out of 79 results
- Publication Year, Title (descending)
Dannelsens genkomst
Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dialog og dannelse: Et aktionsforskningsprojekt på Sankt Annæ Gymnasium. Martin, K., S. B. & G. T. (eds.). København, 25 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Dansk med dug på
Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dialog og dannelse: Et aktionsforskningsprojekt på Sankt Annæ Gymnasdium. Kristiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (eds.). 8 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Elever taler om kultur, globalisering, værdier og handlemuligheder
Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 268-291Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Etik og religion
Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 212-219Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Fædrelandssange og dialog i dansk
Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 86-93Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Første- og tredjepersonsperspektiver på religion
Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dialog og dannelse. Krtistiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (eds.). Sankt Annæ Gymnasium, 8 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Gruppearbejde i matematik
Beck, S., 2019, Dialog og dannelse. Kristiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (eds.). Sankt Annæ Gymnasium, 8 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Gruppearbejde og pardrøftelser i fysik
Beck, S., 2019, Dialog og dannelse. Kristiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (eds.). Sankt Annæ Gymnasium, 8 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Kærlighed på kinesisk
Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 176-182Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Klassedialog og gruppearbejde i historie
Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dannelse og dialog. M. K., Beck, S. B. & Tilling, G. (eds.). Sankt Annæ Gymnasium, 8 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Kreative processer og gruppearbejde i dansk
Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dannelse og Dialog. Kristiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (eds.). Sankt Annæ Gymnasium, 8 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
Lærere, ledere og elever taler om GCP
Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab : Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 47-68Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Matematik på dansk og tyrkisk
Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 157-163Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Naturgeografi og klimaforandringer
Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 195-201Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Naturvidenskabeligt Grundforløb med fokus på klimaproblematikken
Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 108-115Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Samfundsfag og demokratisering i Tyrkiet
Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 125-130Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
Symposium og gruppearbejde i naturgeografi
Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dialog og dannelse: Et aktionsforskningsprojekt på Sankt Annæ Gymnasium. Kristiansen, M., Beck, S. & G. T. (eds.). 8 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Varierede dialogformer i dansk
Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dialog og dannelse. Kristiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (eds.). Sankt Annæ Gymnasium, 8 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Eventyrlig undervisning
Beck, S., 2018, Gymnasiet - og Peter Henrik - på briksen: Festskrift til Peter Henrik Raae. Abrahamsen, M. & Frederiksen, L. F. (eds.). Odense: Syddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber, p. 157-178 (Gymnasiepædagogik; No. 110, Vol. 2018).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
Aktionslæring
Beck, S., 2017, Gymnasiepædagogik: - en grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Jørgensen, H. S. (eds.). 3. ed. Hans Reitzels Forlag, p. 745-753 8 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
Formativ feedback og peer-respons i et konceptuelt, teoretisk og kritisk perspektiv
Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 20 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Kognitiv mesterlære i samfundsfag
Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: Inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Konference i naturgeografi
Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, B. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Lærerrollen mellem metode og relation
Beck, S., 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. & Jørgensen, H. S. (eds.). 3. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 120-133 13 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
Læring og psykodynamik
Beck, S., 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Holten Ingerslev, G. & Sparholt Jørgensen, H. (eds.). 3. ed. Hans Reitzels Forlag, p. 209-228 19 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
Peer-respons og selvrefleksion i matematik
Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: Inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Refleksionsark og karakterer i idræt
Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: Inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Rundbordssamtale: Om formativ evaluering og peer-respons, teknik og dannelse, senmoderne elever og lærergerningen
Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: Inspiration til formativ evaluering og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 13 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Skriveprocesser og responsformer i dansk
Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: Inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Sprogfærdighed og motivation i spansk
Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: Inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Sprogtræning of delicious language i engelsk
Beck, S., 2017, Tegn på dannelse : Inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Arbejdsformer mellem frihed og styring
Beck, S., Elf, N. F. & Winum, H., Sep 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (eds.). Unge Pædagoger, p. 67-106Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Didaktisk innovation på VUC: design, teori, metode
Beck, S., Elf, N. F. & Winum, H., Sep 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (eds.). Unge Pædagoger, p. 37-66Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Fra pædagogisk problem til didaktisk mulighed: kursister med immigrantbaggrund
Elf, N. F., Beck, S. & Winum, H., Sep 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (eds.). København: Unge Pædagoger, p. 107-146 (Didaktik, refleksion, praksis, Vol. 121).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Fund, evaluering og perspektiv
Beck, S., Elf, N. F. & Winum, H., Sep 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (eds.). København: Unge Pædagoger, p. 191-214Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Hf og avu – en særlig kontekst for dannelse og uddannelse
Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A., 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Rüsselbæk Hansen, D. & Piekut, A. (eds.). Unge Pædagoger, p. 9-17 9 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
How we learn: A critical-constructive discussion of Piaget’s and Vygotsky’s theories of teaching and learning and their reactions to each other
Beck, S., 2016, On the definition of learning. Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, G. & Hansbøl, M. (eds.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, p. 103-129Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Klasseledelse, klasserumskultur og relationsarbejde
Winum, H., Beck, S. & Elf, N. F., Sep 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (eds.). København: Unge Pædagoger, p. 147-190Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Når forskere og praktikere samarbejder – en introduktion
Beck, S. & Hansen, D. R., 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling på VUC. Beck, S., Rüsselbæk Hansen, D. & Piekut, A. (eds.). Unge Pædagoger, p. 19-33 15 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Aktionerne og deres succes
Bøje, J. D., Winum, H. & Beck, S., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H. & Beck, S. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 160-167 8 p. (Didaktik, refleksion, praksis). (UPs pædagogiske serie, Vol. B 119).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Aktionsforskning i teori og praksis
Bøje, J. D., Beck, S. & Winum, H., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H., Beck, S. & West, D. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 38-49 11 p. (Didaktik, refleksion, praksis).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Aktionsforskningsprojektet i sin helhed
Bøje, J. D., Beck, S. & Winum, H., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H., S. B. & D. W. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 168-176 9 p. (Didaktik, refleksion, praksis).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Elever i kvantitativ og kvalitativ belysning
Bøje, J. D., Winum, H. & Beck, S., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H., Beck, S. & West, D. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 68-97 29 p. (Didaktik, refleksion, praksis).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Forskning i erhvervsuddannelserne: et review
Bøje, J. D., Winum, H. & Beck, S., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H., Beck, S. & West, D. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 16-37 (Didaktik, refleksion, praksis).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Indledning
Bøje, J. D., Winum, H. & Beck, S., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H., Beck, S. & West, D. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 8-13 6 p. (Didaktik, refleksion, praksis).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Kulturanalyse
Bøje, J. D., Winum, H. & Beck, S., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H., Beck, S. & West, D. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 52-67 (Didaktik, refleksion, praksis, Vol. 119).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Da pædagogikum kom til Rustenborg
Beck, S., 2014, Veje til klogskab: Hyldestskrift til uddannelseschef Erik Damberg. Haue, H. (ed.). Syddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber, p. 51-70 (Gymnasiepædagogik, Vol. 100).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
Forskning i kultur og læring - med særligt henblik på klasserumskulturens betydning
Beck, S., Paulsen, M. & Hansen, D. R., 2014, Frihed og styring En antologi om læringskulturer i forandring . Syddansk Universitetsforlag, p. 115-141 27 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Handling og forvandling på HF & VUC: om etnodidaktisk aktionsforskning
Beck, S. & Paulsen, M., 2014, HF og VUC - målgrupper, pædagogik og udvikling. Hansen, G. F., Strø, S. H. & Schütter, L. T. (eds.). 1 ed. Systime Academic, 15 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
Læring og Kultur: En diskussion af Piagets og Vygotskys teorier om læring og udvikling
Beck, S., 2014, Frihed & styring - en antologi om læringskultur i forandring. Syddansk Universitetsforlag, 23 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review