Steen Beck

mag.art.

  • Campusvej 55

    5230 Odense M

    Denmark

20022020
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output 2002 2020

Filter
Book chapter
2019

Dannelsens genkomst

Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dialog og dannelse: Et aktionsforskningsprojekt på Sankt Annæ Gymnasium. Martin, K., S. B. & G. T. (eds.). København, 25 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Dansk med dug på

Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dialog og dannelse: Et aktionsforskningsprojekt på Sankt Annæ Gymnasdium. Kristiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (eds.). 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Elever taler om kultur, globalisering, værdier og handlemuligheder

Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 268-291

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Etik og religion

Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 212-219

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Fædrelandssange og dialog i dansk

Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 86-93

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Første- og tredjepersonsperspektiver på religion

Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dialog og dannelse. Krtistiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (eds.). Sankt Annæ Gymnasium, 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Gruppearbejde i matematik

Beck, S., 2019, Dialog og dannelse. Kristiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (eds.). Sankt Annæ Gymnasium, 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Gruppearbejde og pardrøftelser i fysik

Beck, S., 2019, Dialog og dannelse. Kristiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (eds.). Sankt Annæ Gymnasium, 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Kærlighed på kinesisk

Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 176-182

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Klassedialog og gruppearbejde i historie

Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dannelse og dialog. M. K., Beck, S. B. & Tilling, G. (eds.). Sankt Annæ Gymnasium, 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Kreative processer og gruppearbejde i dansk

Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dannelse og Dialog. Kristiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (eds.). Sankt Annæ Gymnasium, 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Lærere, ledere og elever taler om GCP

Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab : Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 47-68

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Matematik på dansk og tyrkisk

Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 157-163

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Naturgeografi og klimaforandringer

Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 195-201

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Naturvidenskabeligt Grundforløb med fokus på klimaproblematikken

Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 108-115

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Samfundsfag og demokratisering i Tyrkiet

Beck, S., 2019, Veje til verdensborgerskab: Global dannelse i gymnasiet. Beck, S., Schultz, A. & Blom, M. (eds.). U Press, p. 125-130

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Symposium og gruppearbejde i naturgeografi

Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dialog og dannelse: Et aktionsforskningsprojekt på Sankt Annæ Gymnasium. Kristiansen, M., Beck, S. & G. T. (eds.). 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Varierede dialogformer i dansk

Beck, S., 2019, (Accepted/In press) Dialog og dannelse. Kristiansen, M., Beck, S. & Tilling, G. (eds.). Sankt Annæ Gymnasium, 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

2018

Eventyrlig undervisning

Beck, S., 2018, Gymnasiet - og Peter Henrik - på briksen: Festskrift til Peter Henrik Raae. Abrahamsen, M. & Frederiksen, L. F. (eds.). Odense: Syddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber, p. 157-178 (Gymnasiepædagogik; No. 110, Vol. 2018).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

2017

Aktionslæring

Beck, S., 2017, Gymnasiepædagogik: - en grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Jørgensen, H. S. (eds.). 3. ed. Hans Reitzels Forlag, p. 745-753 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Formativ feedback og peer-respons i et konceptuelt, teoretisk og kritisk perspektiv

Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 20 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Kognitiv mesterlære i samfundsfag

Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: Inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Konference i naturgeografi

Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, B. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Lærerrollen mellem metode og relation

Beck, S., 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. & Jørgensen, H. S. (eds.). 3. ed. København: Hans Reitzels Forlag, p. 120-133 13 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Læring og psykodynamik

Beck, S., 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Holten Ingerslev, G. & Sparholt Jørgensen, H. (eds.). 3. ed. Hans Reitzels Forlag, p. 209-228 19 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Peer-respons og selvrefleksion i matematik

Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: Inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Refleksionsark og karakterer i idræt

Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: Inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Rundbordssamtale: Om formativ evaluering og peer-respons, teknik og dannelse, senmoderne elever og lærergerningen

Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: Inspiration til formativ evaluering og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 13 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Skriveprocesser og responsformer i dansk

Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: Inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Sprogfærdighed og motivation i spansk

Beck, S., 2017, Tegn på dannelse: Inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Sprogtræning of delicious language i engelsk

Beck, S., 2017, Tegn på dannelse : Inspiration til formativ feedback og peer-respons. Beck, S. & Rørdam Thom, J. (eds.). U Press, 9 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

2016

Arbejdsformer mellem frihed og styring

Beck, S., Elf, N. F. & Winum, H., Sep 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (eds.). Unge Pædagoger, p. 67-106

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Didaktisk innovation på VUC: design, teori, metode

Beck, S., Elf, N. F. & Winum, H., Sep 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (eds.). Unge Pædagoger, p. 37-66

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Fra pædagogisk problem til didaktisk mulighed: kursister med immigrantbaggrund

Elf, N. F., Beck, S. & Winum, H., Sep 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (eds.). København: Unge Pædagoger, p. 107-146 (Didaktik, refleksion, praksis, Vol. 121).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Fund, evaluering og perspektiv

Beck, S., Elf, N. F. & Winum, H., Sep 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (eds.). København: Unge Pædagoger, p. 191-214

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Hf og avu – en særlig kontekst for dannelse og uddannelse

Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A., 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Rüsselbæk Hansen, D. & Piekut, A. (eds.). Unge Pædagoger, p. 9-17 9 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

How we learn: A critical-constructive discussion of Piaget’s and Vygotsky’s theories of teaching and learning and their reactions to each other

Beck, S., 2016, On the definition of learning. Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, G. & Hansbøl, M. (eds.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, p. 103-129

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Klasseledelse, klasserumskultur og relationsarbejde

Winum, H., Beck, S. & Elf, N. F., Sep 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling. Beck, S., Hansen, D. R. & Piekut, A. (eds.). København: Unge Pædagoger, p. 147-190

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Når forskere og praktikere samarbejder – en introduktion

Beck, S. & Hansen, D. R., 2016, Forskning i og med praksis på VUC: Nye veje for tænkning, tale, skrift og handling på VUC. Beck, S., Rüsselbæk Hansen, D. & Piekut, A. (eds.). Unge Pædagoger, p. 19-33 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2015

Aktionerne og deres succes

Bøje, J. D., Winum, H. & Beck, S., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H. & Beck, S. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 160-167 8 p. (Didaktik, refleksion, praksis). (UPs pædagogiske serie, Vol. B 119).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Aktionsforskning i teori og praksis

Bøje, J. D., Beck, S. & Winum, H., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H., Beck, S. & West, D. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 38-49 11 p. (Didaktik, refleksion, praksis).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Aktionsforskningsprojektet i sin helhed

Bøje, J. D., Beck, S. & Winum, H., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H., S. B. & D. W. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 168-176 9 p. (Didaktik, refleksion, praksis).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Elever i kvantitativ og kvalitativ belysning

Bøje, J. D., Winum, H. & Beck, S., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H., Beck, S. & West, D. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 68-97 29 p. (Didaktik, refleksion, praksis).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Forskning i erhvervsuddannelserne: et review

Bøje, J. D., Winum, H. & Beck, S., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H., Beck, S. & West, D. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 16-37 (Didaktik, refleksion, praksis).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Indledning

Bøje, J. D., Winum, H. & Beck, S., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H., Beck, S. & West, D. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 8-13 6 p. (Didaktik, refleksion, praksis).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Kulturanalyse

Bøje, J. D., Winum, H. & Beck, S., 2015, Teori og praksis på SOSU-uddannelserne: Et aktionsforskningsprojekt på SOSU Fyn. Bøje, J. D., Winum, H., Beck, S. & West, D. (eds.). København Ø: Unge Pædagoger, p. 52-67 (Didaktik, refleksion, praksis, Vol. 119).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

2014

Da pædagogikum kom til Rustenborg

Beck, S., 2014, Veje til klogskab: Hyldestskrift til uddannelseschef Erik Damberg. Haue, H. (ed.). Syddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber, p. 51-70 (Gymnasiepædagogik, Vol. 100).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Forskning i kultur og læring - med særligt henblik på klasserumskulturens betydning

Beck, S., Paulsen, M. & Hansen, D. R., 2014, Frihed og styring En antologi om læringskulturer i forandring . Syddansk Universitetsforlag, p. 115-141 27 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Handling og forvandling på HF & VUC: om etnodidaktisk aktionsforskning

Beck, S. & Paulsen, M., 2014, HF og VUC - målgrupper, pædagogik og udvikling. Hansen, G. F., Strø, S. H. & Schütter, L. T. (eds.). 1 ed. Systime Academic, 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Læring og Kultur: En diskussion af Piagets og Vygotskys teorier om læring og udvikling

Beck, S., 2014, Frihed & styring - en antologi om læringskultur i forandring. Syddansk Universitetsforlag, 23 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review