Research Output per year
Research Output 2008 2019
What's space to learning? Exploring ways of investigating learning from a spatial perspective
Troelsen, R., 9. Aug 2016, On the Definition of Learning. Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, G. & Hansbøl, M. (eds.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, p. 213-228 15 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Lecturing
Søndergaard, B. D. & Troelsen, R., 2015, University Teaching and Learning. Rienecker, L., Jørgensen, P. S., Dolin, J. & Ingerslev, G. H. (eds.). 1. ed. Frederiksberg: Samfundslitteratur, p. 179-188Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Education › peer-review
The role of the university teacher
Troelsen, R. & Tofteskov, J., 2015, University Teaching and Learning. Rienecker, L., Jørgensen, P. S., Dolin, J. & Ingerslev, G. H. (eds.). 1. ed. Frederiksberg: Samfundslitteratur, p. 465-479Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Education › peer-review
Udvikling af eksamensformer
Troelsen, R. & Dohn, N. B., 2015, Universitetspædagogiske praksisser. Rienecker, L. & Jørgensen, P. S. (eds.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, p. 301-316Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
Den professionelle universitetsunderviser - hvad, hvordan og hvorfor?
Troelsen, R. & Tofteskov, J., 2014, Frihed og styring: En antologi om læringskulturer i forandring. Beck, S. & Hansen, D. R. (eds.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, p. 347-372 25 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Forelæsning
Troelsen, R. & Søndergaard, B. D., 2013, Universitetspædagogik. Rienecker, L. (ed.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, p. 177-188 12 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Education › peer-review
Underviserrollen
Troelsen, R. & Tofteskov, J., 2013, Universitetspædagogik. Rienecker, L. (ed.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, p. 469-484 15 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Education › peer-review
Indenrigs eller udenrigs? Tværfaglige projekter i praksis.
Troelsen, R. P., 2009, Fag og didaktik. IFPR, Odense: Gymnasiepædagogik, Vol. 72. 5 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
Becoming a Teaching Scholar: concepts of "good" teaching among science teachers participating in training programmes
Troelsen, R. P., Nielsen, K. & Kruse, S., 2008, University Science and Mathematics Education in Transition. Valero, P., Christiansen, O. R. & Skovsmose, O. (eds.). New York: Springer Science+Business Media, p. 175-194 20 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
Det interessante uddannelsesvalg - om hvad der har betydning i (fra)valget af naturvidenskab
Troelsen, R., 2008, Ung - og på vej: Festskrift i anledning af 10-året for oprettelsen af Dansk Institut for Gymnasiepædagogik ved Syddansk Universitet. Damberg, E. & Haue, H. (eds.). Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, p. 159-165 7 p. (GYMNASIEPÆDAGOGIK; No. 71).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Communication
Et nuanceret billede af interesse for det naturvidenskabelige og teknologiske område
Troelsen, R. P. & Sølberg, J., 2008, Den danske ROSE-undersøgelse: En antologi. Troelsen, R. P. & Sølberg, J. (eds.). København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, p. 93-108 15 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
The development of a new laboratory course in chemistry
Troelsen, R. P., 2008, University Science and Mathematics Education in Transition. Valero, P., Christiansen, O. R. & Skovsmose, O. (eds.). New York: Springer Science+Business Media, p. 63-83 21 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research