Research output per year
Research output per year
Ph.d.
2019- : University of Southern Denmark - Assistant Professor
2015-2019: University of Southern Denmark - Post Doc.
2010-2015: University of Southern Denmark - Teaching Associate Professor
2005-2010: Nykredit A/S - Key Account Manager
2003-2005: Kolding Development Council - Project- and IT consultant
2002-3003: Joker Furniture A/S - Direktionsassistent
1996-1997: Stahlwille GmbH - Trainee
Kundevendte medarbejdere, er ofte kritisk vigtige for en organisation i dens bestræbelser på at skabe omsætning og resultater – både på kort og lang sigt. Mit forskningsområde har fokus på kundevendte medarbejdere der arbejder med at sælge og rådgive omkring mere komplekse løsninger.
Her står medarbejderne til dagligt i krydsfeltet mellem både at skulle agere sælgende og rådgivende. De forventes at skulle sælge virksomhedens løsninger, og samtidig kunne evne at opbygge langvarige og økonomisk bæredygtige relationer til kunderne. Dette gælder for mange forskellige brancher og professioner, og særligt udtalt gælder det f.eks. for; bankrådgivere, revisorer, advokater, ingeniører, konsulenter (IT, marketing, mv.), assurandører, arkitekter m.fl..
De afledte spørgsmål der knytter sig hertil og som har min forskningsmæssige interesse er;
Ovenstående spørgsmål trækker på teorier og forskning fra felter som Talent Management, arbejdsbetinget stress (rollestress), professionsteori, salgs- og rådgivningsteori samt faciliterings- og coachingteori.
I min forskning og tilgangen hertil, bringer jeg en mere end 10 års erfaring fra praksis med mig – herunder de fleste af årene i rådgivende funktioner. Denne erfaring gør at min forskningsmæssige tilgang er praksisnær. Jeg lægger meget vægt på at relevans og anvendelighed bringes i spil i min forskning, hvorfor jeg også formidler min forskning ad mange forskellige kanaler (foredrag, rådgivningsopgaver, workshops, videnskabelige artikler, bøger mv.). Det er i min optik når forskningen sættes i spil og formidles, at den giver værdi for det omgivende samfund. Her bliver de forskningsmæssige resultater kvalificeret af den praksis, som forskningen vedrører – og i den interaktion og det samspil opstår der oftest en dybere forståelse af forskningen og hvordan den kan anvendes i praksis.
Talent Management, Professioner, Arbejdsbetinget stress, Service Kvalitet, Coaching, Facilitering, Salg, Rådgivning, Adfærdsteori
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Research output: Book/report › Anthology › Research › peer-review
Research output: Working paper › Research
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Research output: Book/report › Anthology › Research
Jesper Raalskov (Lecturer)
Activity: Talks and presentations › Conference presentations
Jesper Raalskov (Lecturer)
Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
Jesper Raalskov (Lecturer)
Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
Jesper Raalskov (Lecturer)
Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
Jesper Raalskov (Lecturer)
Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
Jesper Raalskov, Bent Warming-Rasmussen, & 11/05/2018 → 11/05/2018 |
Course: Teaching