Personal profile

Curriculum

Undervisningsportfolie

 

Formel pædagogisk uddannelse 

Genneført universitetspædagogikum 2015

 

Uddannelsesadministrative opgaver 
2018 - Uddannelsesleder for kandidatuddannelsen i klinisk sygepleje

2017 - Medlem af Studienævnet for "de fem" på SUND

2018 - Modul ansvarlig HTI forløb (HealthTech Innovators) i samarbejde med TEK, SDU

2017 - 2018 Modul ansvarlig K4 (sundhedsfremme, forebyggelse, rehabilitering og palliation) 

2016 Modulansvarlig K3 (Sundhedsteknologi) 

 

Erfaring med undervisning, vejledning og eksamen

Kandidatuddannelse Klinisk sygepleje, SDU:

2015 - 2017 K1 (perspektiver og tilgange) - patientperspektiver og brugerinvolvering

2015 - K3 (Sundhedsteknologi) - Participatory design

2016- 2018 K4 (sundhedsfremme, forebyggelse, rehabilitering og palliation) - Screening og sundhedsbegreber og tilgang

 

HealthTech Innovators, SUND/TEK, SDU

2018 - HTI (HealthTech Innovators) - sundhedsteknologi og innovation

 

Den sundhedsfaglige kandidatuddannelse, SDU:

2015 - 2017 K5 (Evaluering, beslutningstagen og sundhedsøkonomi) - virkningsevaluering, og kvalitative metoder

 

Master i kvalitet og offentlig ledelse, SDU:

2016 (Patient og brugerinddragelse i sundhedsvæsenet) - brugerinvolvering

 

Medicinstudiet, SDU:

2010- 2013 (Kvalitative forskningsmetoder)

2010 - 2013 (Praktisk endokrinologi)

 

Vejledning og eksamen

Specialestuderende

Har vejledt studerende på bachelor og kandidatniveau, samt gennemført både skriftlige og mundtlige eksaminer.

Har vejledt 12 specialestuderende, samt 1 master i offentlig kvalitet og ledelse.

 

Ph.d studerende

Hovedvejleder for 1 ph.d.studerende

Medvejleder for 2 ph.d. studerende

 

Metoder, materialer og redskaber

De undervisningsmetoder, jeg bruger, forbinder mig med ovenstående. Således er undervisningsmetoder og elevaktiviteter stærkt forbundet og baseret på mine didaktiske refleksioner, der er baseret på Syddansk Universitets principper for aktivering af undervisning og aktiv læring. Generelt er min praksis baseret på to universitetspædagogiske modeller med hensyn til aktivering af undervisning - Konstruktive Alignment og 3P-modellen.Jeg finder disse to modeller nyttige, da de ikke kun fokuserer på undervisningsmetoden, men også på læringsaktiviteter. Jeg har en bred erfaring med undervisningsmetoder som foredrag, studenter aktiverende undervisning, holdundervisning, vejledning, flipped classroom, blogs og individuel vejledning.

 

Uddannelsesudvikling og universitetspædagogisk

Publikationer

Rothmann MJ, Clemensen J, Danbjørg DB. Et farvel til tankpasserpædagogik – dialog og deltagelse som grundlag for læring, Klinisk sygepleje, 31;2; 2017 s. 114–130

 

Danbjørg DB, Clemensen J, Hansen PS, Thrysøe L, Rothmann MJ. Blogs – Læringsfællesskab med rum til refleksion. Læring og Media 18, 2018

Education/Academic qualification

PhD, “Women´s perspectives on screening for osteoporosis” A study based on methodologies from across the sciences. , The Faculty of Health Sciences

20102014

Cand.scient.san, Risikokommunikation, The Faculty of Health Sciences

20072009

External positions

Klinisk sygeplejespecialist, Odense University Hospital

20132014

Forskningsassistent, Odense University Hospital

20092010

Basissygeplejerske/ forskningssygeplejerske, Odense University Hospital

20032009

Basissygeplejerske, Aarhus University Hospital

19962002

Research areas

  • Nursing research

Fingerprint

Dive into the research topics where Mette Juel Rothmann is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Researchers

Collaborations and top research areas from the last five years

Recent external collaboration on country/territory level. Dive into details by clicking on the dots or