Filter
Book chapter

Search results

  • 2024

    Flersprogethed som grundvilkår

    Kjærbæk, L. & Andersen, L. K., 21. Jun 2024, (Accepted/In press) Den mangfoldige skole: om didaktik, flersproglig udvikling og skole-hjem-samarbejde . Nielsen, H. L., Kjærbæk, L., Andersen, L. K., Hobel, P. & Jensen, S. S. (eds.). Frederiksberg: Frydenlund, p. 47-87

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducation

  • Musik og sprog

    Thomsen, D. B. & Kjærbæk, L., 7. May 2024, (Accepted/In press) Med musikken i midten. Thorsen, T. (ed.). Akademisk Forlag

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducationpeer-review

  • 2021

    Børns sprogtilegnelse: Introduktion til bogen

    Boeg Thomsen, D. & Kjærbæk, L., 2021, Børns sprogtilegnelse: Sproglig udvikling hos danske børn i alderen 0-6 år. Kjærbæk, L. & Thomsen, D. B. (eds.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, p. 15-39

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducationpeer-review

    Open Access
  • Emergence and early development of derivatives in Danish child language

    Kjærbæk, L. & Basbøll, H., 31. Oct 2021, The Acquisition of Derivational Morphology: A cross-linguistic perspective. Mattes, V., Sommer-Lolei, S., Korecky-Kröll, K. & Dressler, W. U. (eds.). John Benjamins Publishing Company, p. 86-108 (Language Acquisition and Language Disorders, Vol. 66).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  • Grammatisk udvikling

    Kjærbæk, L., 2021, Børns sprogtilegnelse: Sproglig udvikling hos danske børn i alderen 0-6 år. Kjærbæk, L. & Thomsen, D. B. (eds.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, p. 93-129

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducationpeer-review

  • Introduction

    Dressler, W. U., Mattes, V. & Kjærbæk, L., 2021, The Acquisition of Derivational Morphology: A cross-linguistic perspective. Mattes, V., Sommer-Lolei, S., Korecky-Kröll, K. & Dressler, W. U. (eds.). John Benjamins Publishing Company, p. 2-19 (Language Acquisition and Language Disorders, Vol. 66).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  • Sprogmiljø i dagtilbud

    Kjærbæk, L., 2021, Børns sprogtilegnelse: Sproglig udvikling hos danske børn i alderen 0-6 år. Kjærbæk, L. & Thomsen, D. B. (eds.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, p. 255-297

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducationpeer-review

  • To- og flersprogede børn

    Jensen, S. K. & Kjærbæk, L., 2021, Børns sprogtilegnelse: Sproglig udvikling hos danske børn i alderen 0-6 år. Kjærbæk, L. & Thomsen, D. B. (eds.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, p. 175-197

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducationpeer-review

  • 2017

    Compound nouns in Danish child language

    Kjærbæk, L. & Basbøll, H., 2017, Nominal Compound Acquisition. Dressler, W. U., Ketrez, F. N. & Kilani-Schoch, M. (eds.). John Benjamins Publishing Company, p. 39-62

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Open Access
    File
    43 Downloads (Pure)
  • 2010

    Barnets tilegnelse af sprog

    Kjærbæk, L., 2010, Håndbog for sprogvejledere: teori og praksis. Månsson, H., Basse, L. & Bylander, H. (eds.). Dansk Psykologisk Forlag, p. 327-344

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducation

  • Det danske sprog

    Basbøll, H. & Kjærbæk, L., 2010, Håndbog for Sprogvejledere: Teori og praksis. Månsson, H., Basse, L. & Bylander, H. I. (eds.). 1. ed. København: Dansk Psykologisk Forlag, p. 315-326 12 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducation

  • 2009

    Danske børns tilegnelse af grammatik

    Kjærbæk, L. & Basbøll, H., 2009, Når børn lærer sprog: Dansk sprogtilegnelsesforskning i et internationalt perspektiv. Bleses, D. & Højen, A. (eds.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, p. 171-202 32 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication