Caroline Schaffalitzky

Associate professor of philosophy, Leder af Filosofi i skolen, PhD

  • Campusvej 55

    5230 Odense M

    Denmark

19972020
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output 1997 2019

Filter
Book chapter
2019

Den Videnskabelige Basismodel

Petersen, E. N. & Schaffalitzky, C., 2019, Vidensmønstre: Basal videnskabsteori i stx. Rangvid, M., Benoni, T., Christiansen, T. S., Larsen, A. & Maintz, J. (eds.). Aarhus: Systime

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducation

Findes teologisk forskning?

Schaffalitzky, C., 2019, En plads blandt de lærde: Teologiens videnskabelighed til debat. Mørch, M. A. (ed.). Frederiksberg: Eksistensen, p. 163-176

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

2016

What should we demand of a definition of 'learning'?

Petersen, E. N., Schaffalitzky de Muckadell, C. & Hvidtfeldt, R., 2016, On the definition of learning. Qvortrup, A., Wiberg, M., Christensen, G. & Hansbøl, M. (eds.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, p. 21-37

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Wittgenstein’s Critique of Frazer and Realism/Anti-realism Concerning Religion

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2016, Wittgenstein’s Remarks on Frazer: The Text and the Matter. Albinus, L., Rothhaupt, J. G. F. & Seery, A. (eds.). De Gruyter, p. 403-419 (On Wittgenstein, Vol. 3).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Realist
Religion
Anti-realism
Realism
Dichotomy
2013

Religionsfilosofi

Schaffalitzky de Muckadell, C., Mar 2013, Horisont: en grundbog i religion. Ahle, A., Andersen, L. N., Hvithamar, A. & Jensen, T. (eds.). København: Gyldendal, p. 45-54 10 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducationpeer-review

2011

Forskningsetik

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2011, Filosofisk etik. Introduktion til normativ etik, praktisk etik og metaetik. Christensen, A-M. S. (ed.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, p. 243-258 16 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducationpeer-review

Religionsdefinitioner og videnskabelig realisme

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2011, At kortlægge religion: Grundlagsdiskussioner i religionsforskningen. Hammersholt, T. & Schaffalitzky de Muckadell, C. (eds.). Højbjerg: Forlaget Univers, p. 9-27 19 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Udfordringer i tværfagligt samspil

Schaffalitzky de Muckadell, C. & Klausen, S. H., 2011, På tværs af fag. Fagligt samspil i undervisning, forskning og teamarbejde. Klausen, S. H. (ed.). København: Akademisk Forlag, p. 211-232 22 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

2007

Intelligent design for børn

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2007, Darwin eller intelligent design. Christensen, T. H. & Klausen, S. H. (eds.). København: Forlaget Anis, p. 315-332

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

2005

Frihed og lovning: Hvad må staten lovgive om? Hvad skal den blande sig udenom?

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2005, Bag den politiske retorik - essays i værdikampen. Folker, A. P., Hansen, K. & Lauridsen, S. (eds.). København: Tiderne Skifter, p. 13-30

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

2000

Retfærdig fordeling

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2000, Filosofiens grunddiscipliner. Klausen, S. H. (ed.). København: Gyldendal, p. 181-197

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducation

Videnskabens teorier

Schaffalitzky de Muckadell, C., 2000, Filosofiens grunddiscipliner. Klausen, S. H. (ed.). København: Gyldendal, p. 59-77

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterEducation