Personal profile

Research areas

Skrivedidaktik og fagdidaktik i de gymnasiale uddannelser.
Religionsfagets didaktik
Innovation i de gymnasiale uddannelser
Interkulturel pædagogik og didaktik

Curriculum

UDDANNELSE:
2009: Ph.d., SDU
2006: Master i Gymnasiepædagogik, Undervisningslinien. SDU
2004: BA i pædagogik og filosofi. Københavns Universitet
1993: Sidefag i filosofi. Københavns Universitet
1984: Cand.mag. i dansk og religion. Københavns Universitet 

ANSÆTTELSER:

2013 -         Lektor ved IKV/SDU
2010-  2013 Adjunkt ved IFPR/SDU
2009-2010: Ekstern lektor ved IFPR ved kurser i teoretisk pædagogikum
2005-2008: Kandidatstipendiat ved IFPR
2000-2010: Underviser på almendidaktiske kurser på teoretisk pædagogikum
1997-2006: Underviser på dagdidaktiske kurser (religion) på teoretisk pædagogikum
1985-2010: Adjunkt, senere lektor, i dansk, religion og filosofi ved Johannesskolen

ANDRE AKADEMISKE KVALIFIKATIONER OG AKTIVITETER

Jeg har arbejdet i mange forskningsprojekter. Se under "Projekter" i menulinjen herover.

Jeg er tilknyttet Center for Gymnasieforskning ved IKV/SDU
https://www.sdu.dk/da/forskning/center_for_gymnasieforskning 

Jeg er som forsker og underviser knyttet til uddannelsen i teoretisk pædagogikum. Inden jeg blev forsker, underviste jeg både på fagdidaktiske kurser (religion) og almendidaktiske kurser.

Redaktør for Sammenlignende Fagdidaktik https://tidsskrift.dk/sammenlignendefagdidaktik
Formand for opgavekommissionen til teoretisk pædagogikum fra 2012
Medlem af Faggruppen for de almene humanistiske fag, Pædagogikum fra 2009-
Censor ved den skriftlige prøve i teoretisk pædagogikum fra 2001
Medlem af Det faglige udvalg for Religion, Undervisningsministeriet, 1994-1997 
Formand for Religionslærerforeningens bestyrelse, 1997-2001

Fingerprint

Dive into the research topics where Peter Hobel is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.
  • 1 Similar Researchers

Collaborations and top research areas from the last five years

Recent external collaboration on country/territory level. Dive into details by clicking on the dots or