Vinderne af Specialeprisen 2015: Og 2015's bedste k-speciale er...

Press/Media: Press / Media

Description

Innovativ, relevant og interessant andenplads: Andenpladsen gik til Rie Grønbeck Bing, Malte Lebahn og Nicolaj Harbo Christiansen med specialet 'Den blinde plet i arbejdet med håndhygiejne'. Specialet tager udgangspunkt i, at hospitalsinfektioner er et af de mest komplekse og omsiggribende problemer på vores hospitaler i dag, hvor hver tiende patient ender med en hospitalserhvervet infektion. Specialet undersøger løsninger, der griber fat i grundlæggende kommunikations- og organisationsformer på hospitalerne.

Subject

Om specialet sagde juryen: ”Det er et fremragende projekt, og for kommunikationspraktikeren er det yderst relevant. Selvom specialet ikke lægger direkte op til, at metoderne og resultaterne kan benyttes af PR- og kommunikationsfolk, bringer det relevante og spændende fund til bordet. Specialets emne er utraditionelt, modigt og meget relevant, og specialet er på en og samme tid både virkelighedsnært og akademisk". 
 
Specialet er baseret på et kæmpemæssigt og grundigt arbejde med mange væsentlige perspektiver. Specialet er lækkert layoutet med egne modeller, der sammen med specialets velskrevne indhold gør læsningen til en fornøjelse. Specialets metodiske tilgang er velfunderet og gennemført, men juryen efterlyser kommunikationsvinklen i problemformuleringen, ligesom at specialet med fordel kunne have benytte sig af mere kommunikationsfaglig litteratur. 
Period5 Feb 2016

Media coverage

1

Media coverage