Vallekilde Højskole eksperimenterer med moderne hybridspil

    Press/Media: Press / Media

    Description

    Spiludviklingslinjen på Vallekilde Højskole har siden oprettelsen måttet kæmpe for sit ry og for at ændre navn fra "gamer-linjen" til "game maker-linjen". Eleverne på linjen er nemlig ikke gamers, men udviklere af moderne spil, der bygger bro mellem den fysiske og digitale verden Ien verden, der bliver mere digitaliseret, følger skolerne også trop. ... Det er en af mange myter omkring brugen af digitale læremidler, at de øger elevernes motivation for at lære, mener Jens Jørgen Hansen, lektor på Syddansk Universitet, der blandt andet forsker i digitale læremidler. ... På den måde får vi også skabt en ramme om projektet, som hjælper kreativiteten,« fortæller Thomas Vigild. Nu er skolen også ved at undersøge, om hybridspillene kan bruges til læring. Linjen er interesseret i at finde ud af, om fysiske gåderum kan bruges i undervisningssammenhæng. »Vi arbejder især med escape rooms, som er et rum, hvor man skal samarbejde om at løse gåder for at komme ud. Det kunne måske bruges som en form for eksamen. Det viser nemlig, at du er i stand til at samarbejde, til at lede en gruppe og til at løse opgaverne,« forklarer Thomas Vigild.
    Period26. Mar 2016

    Media coverage

    1

    Media coverage

    • TitleVallekilde Højskole eksperimenterer med moderne hybridspil
      Media name/outletJyllands-Posten
      Date26/03/2016
      Producer/AuthorCADY RASMUSSEN |
      PersonsJens Jørgen Hansen