Description

Der er styrker ved både hårde og bløde underlag, men løber du altid på det samme, så øger du risikoen for skader. Derfor bør du veksle mellem de forskellige muligheder. Her får du en guide om fordele og ulemper ved de ni mest brugte former for løbeunderlag. Hårdt eller blødt - eller midt imel lem. ... Det mener eksempelvis Lars Bo Andersen, der er professor og centerleder ved Institut for Idræt og Biomekanik ved Syddansk Universitet. ... Sand er blødt, men på en strand tæt ved vandet kan det være ganske stabilt at løbe på. Generelt er sand dog ujævnt og ustabilt og øger belastningen på muskler, led og sener (især akillessenen). ... Her er muligheden for fart meget lav. Nede i vandkanten kan du indimellem finde fodfæste til at spurte, men et sandunderlag er og bliver ujævnt og langsommere. Kan du finde længere strækninger med stabilt sand i vandkanten, er en strand fin til de halv-eller hellange ture. Generelt er sandløb dog så belastende, at det nok skal være noget, du kun indimellem lægger ind i programmet.
Period22. Mar 2016

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleGUIDE: FÅ FOD PÅ DIT UNDERLAG
    Media name/outletAktiv Træning
    Date22/03/2016
    Producer/AuthorClaus Sonne
    PersonsLars Bo Andersen