Ekspert: Skal det offentlige betale markedsføring for store virksomheder?

Press/Media: Press / Media

Description

Turisme: Det passer ikke, at foreningen Legoland Billund Resort markedsfører Sydjylland som område i det omfang, Fomars og Legoland Billund Resort påstår. Det mener centerleder og professor på Center for Landdistriktsforskning ved Syddansk Universitet, Anne-Mette Hjalager. De kampagner, Fomars støtter, skal først og fremmest sigte mod at markedsføre Syddanmark som turistdestination. ... Man viser først og fremmest Legos univers frem, og dette univers bærer hele kampagnen, siger Anne-Mette Hjalager. Formanden i Fomars og direktør i Legoland, Christian Woller, er dog uenig i, at Legoland Billund Resort primært fører reklame for de store virksomheder. - Legoland Billund Resort samarbejdet består ud over Legoland af Lalandia, Givskud Zoo og otte kommuners turistorganisationer - fra Varde og Esbjerg på vestkysten til Middelfart på Fyn.
Period12. Jul 2016

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleEkspert: Skal det offentlige betale markedsføring for store virksomheder?
    Media name/outletJydske Vestkysten
    Date12/07/2016
    PersonsAnne-Mette Hjalager