Description

1823 minutter . ... Men det er jo -som lektor ved Syddansk Universitet Erik Skov Madsen forleden påpegede i et Synspunkt her i avisen -også nærmest en succes, at det trods en énsporet strækning, der blev anlagt i 1876, forældede signaler og gamle tog, andre jernbaneselskaber helst undlader at transportere passagerer i, er lykkes at opretholde togdriften mellem Svendborg og Odense i 140 år .. Det skal nu ikke forhindre os i ufortrødent at fortsætte vores kampagne for tog til tiden til de tusinder af pendlerne, for hvem Svendborgbanen er en livsnerve. For Erik Skov Madsen konstaterer i sit Synspunkt også, at både materiel, signaler og selve jernbanelinjen opgraderes, hvis der skal køre tog på den de næste 140 år. Og som lektor og forsker i vedligeholdelse af produktionsanlæg har Erik Skov Madsen vægt bag sine ord, når han opfordrer til at tage en diskussion om Svendborgbanen og vise et fremsyn, der kan " sikre en bæredygtig drift for de næste 140 år".
Period10. Jan 2016

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleDet store togrøveri
    Media name/outletFyns Amts Avis
    Date10/01/2016
    Producer/AuthorCarsten Olsen Redaktionschef Fyns Amts Avis mener caol@faa.dk
    PersonsErik Skov Madsen