Hvad har vin til fælles med et bord, en bil, en paraply og en golfkølle? Vi vil se, at hverken vin eller beherskelse af et fremmedsprog er nok til at være i stand til at forstå og kommunikere i erhvervslivet.
Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
Description
I dette morsomme, overraskende og belysende oplæg vil professor Dominique Bouchet vise dig, at hverken vin eller beherskelsen af fremmedsprog er nok til at være i stand til at forstå og kommunikere i erhvervslivet. At drikke et glas vin, nyde et glas vin, foretrække en anden type vin, at drikke den sammen med noget andet eller ved en anden lejlighed, at forestille sig andres opfattelse af vin og situation - alt dette har med interkulturel kommunikation at gøre. Oplægget vil på underholdende og overraskende vis lære dig om, hvordan fortolkning af andre menneskers adfærd har indflydelse på den måde, vi forholder os til andre på i interkulturelle erhvervsrelationer.