Visioner for logopædfaget

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

Resumé

Denne artikel er foranlediget og inspireret af den verserende diskussion om faglige kvalifikationer inden for logopædi og talepædagogik. Den har det ene formål at pege på de visioner for logopædfaget, der ligger bag uddannelserne ved audiologopædi ved Syddansk Universitet, og som påvirker uddannelsernes indhold og dermed influerer på de kompetencer, de færdige SDU kandidater forventes at have opnået efter endt uddannelsesforløb.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Audiologopaedi
Vol/bind4
Sider (fra-til)24-25
ISSN0105-7200
StatusUdgivet - 2011

Citer dette

@article{dfd0b8c4828e4575ae000ca6bd29a51a,
title = "Visioner for logop{\ae}dfaget",
abstract = "Denne artikel er foranlediget og inspireret af den verserende diskussion om faglige kvalifikationer inden for logop{\ae}di og talep{\ae}dagogik. Den har det ene form{\aa}l at pege p{\aa} de visioner for logop{\ae}dfaget, der ligger bag uddannelserne ved audiologop{\ae}di ved Syddansk Universitet, og som p{\aa}virker uddannelsernes indhold og dermed influerer p{\aa} de kompetencer, de f{\ae}rdige SDU kandidater forventes at have opn{\aa}et efter endt uddannelsesforl{\o}b.",
author = "Gitte Rasmussen and Brouwer, {Catherine E.}",
year = "2011",
language = "Dansk",
volume = "4",
pages = "24--25",
journal = "Dansk Audiologopaedi",
issn = "0105-7200",

}

Visioner for logopædfaget. / Rasmussen, Gitte ; Brouwer, Catherine E.

I: Dansk Audiologopaedi, Bind 4, 2011, s. 24-25.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

TY - JOUR

T1 - Visioner for logopædfaget

AU - Rasmussen, Gitte

AU - Brouwer, Catherine E.

PY - 2011

Y1 - 2011

N2 - Denne artikel er foranlediget og inspireret af den verserende diskussion om faglige kvalifikationer inden for logopædi og talepædagogik. Den har det ene formål at pege på de visioner for logopædfaget, der ligger bag uddannelserne ved audiologopædi ved Syddansk Universitet, og som påvirker uddannelsernes indhold og dermed influerer på de kompetencer, de færdige SDU kandidater forventes at have opnået efter endt uddannelsesforløb.

AB - Denne artikel er foranlediget og inspireret af den verserende diskussion om faglige kvalifikationer inden for logopædi og talepædagogik. Den har det ene formål at pege på de visioner for logopædfaget, der ligger bag uddannelserne ved audiologopædi ved Syddansk Universitet, og som påvirker uddannelsernes indhold og dermed influerer på de kompetencer, de færdige SDU kandidater forventes at have opnået efter endt uddannelsesforløb.

M3 - Kommentar/debat

VL - 4

SP - 24

EP - 25

JO - Dansk Audiologopaedi

JF - Dansk Audiologopaedi

SN - 0105-7200

ER -