Videnssamfundet - En vision baseret på myter

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

Resumé

En kritisk diskussion af perspektiverne ved at satse ensidigt på uddannelse og forskning, ansporet af videnskabsministeriens ønske om at hver 4. dansker skal være akademiker. Når trods kritik af idégrundlaget frem til en forsigtig støtte til strategien.
OriginalsprogDansk
TidsskriftRæson hjemmeside
StatusUdgivet - 8. sep. 2011

Emneord

  • Videnssamfund
  • uddannelse
  • Uddannelsespolitik
  • Forskningspolitik

Citer dette

@article{d802a0eaa206459997205b82fa26603c,
title = "Videnssamfundet - En vision baseret p{\aa} myter",
abstract = "En kritisk diskussion af perspektiverne ved at satse ensidigt p{\aa} uddannelse og forskning, ansporet af videnskabsministeriens {\o}nske om at hver 4. dansker skal v{\ae}re akademiker. N{\aa}r trods kritik af id{\'e}grundlaget frem til en forsigtig st{\o}tte til strategien.",
keywords = "Videnssamfund, uddannelse, Uddannelsespolitik, Forskningspolitik",
author = "Klausen, {S{\o}ren Harnow}",
year = "2011",
month = "9",
day = "8",
language = "Dansk",
journal = "R{\ae}son hjemmeside",

}

Videnssamfundet - En vision baseret på myter. / Klausen, Søren Harnow.

I: Ræson hjemmeside, 08.09.2011.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

TY - JOUR

T1 - Videnssamfundet - En vision baseret på myter

AU - Klausen, Søren Harnow

PY - 2011/9/8

Y1 - 2011/9/8

N2 - En kritisk diskussion af perspektiverne ved at satse ensidigt på uddannelse og forskning, ansporet af videnskabsministeriens ønske om at hver 4. dansker skal være akademiker. Når trods kritik af idégrundlaget frem til en forsigtig støtte til strategien.

AB - En kritisk diskussion af perspektiverne ved at satse ensidigt på uddannelse og forskning, ansporet af videnskabsministeriens ønske om at hver 4. dansker skal være akademiker. Når trods kritik af idégrundlaget frem til en forsigtig støtte til strategien.

KW - Videnssamfund

KW - uddannelse

KW - Uddannelsespolitik

KW - Forskningspolitik

M3 - Kommentar/debat

JO - Ræson hjemmeside

JF - Ræson hjemmeside

ER -