Vertical Surfaces in University Mathematics Classrooms: Building open thinking classrooms in mathematics

Bidragets oversatte titel: Vertikale overflader i universiteternes matematikundervisningslokaler: Opbygning af åbne, tænkende klasseværelser i matematik

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

10 Downloads (Pure)

Abstract

Inspiring students to think creatively in a solution-oriented manner, in what are typically teacher-centred classrooms, is of great interest for mathematics educators (Silver 1997, Schoenfeld 2014). How is disciplinary education bridged with student engagement and activity - and how can physical learning environments support this endeavour? We found that using vertical surfaces in the mathematics classroom and working with visibly random group exercises helps students share ideas and think collectively and openly about math problems.
Bidragets oversatte titelVertikale overflader i universiteternes matematikundervisningslokaler: Opbygning af åbne, tænkende klasseværelser i matematik
OriginalsprogEngelsk
TitelTeaching for Active Learning : Proceedings fra konferencen TAL2023
RedaktørerCita Nørgård, Torben K. Jensen
Antal sider30
UdgivelsesstedSDU
Publikationsdato2023
Sider27
ISBN (Elektronisk)978-87-94345-84-2
StatusUdgivet - 2023
BegivenhedTeaching for Active Learning - TAL 2023 - SDU, Odense, Danmark
Varighed: 2. nov. 20232. nov. 2023
https://www.sdu.dk/en/tal2023

Konference

KonferenceTeaching for Active Learning - TAL 2023
LokationSDU
Land/OmrådeDanmark
ByOdense
Periode02/11/202302/11/2023
Internetadresse

Emneord

  • Vertikale overflader
  • Matematik
  • Klasselokaler
  • Åben tænkning
  • læringsmiljø
  • synlige random grupper

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Vertikale overflader i universiteternes matematikundervisningslokaler: Opbygning af åbne, tænkende klasseværelser i matematik'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater