Velfærdsledelse i gymnasiet

HVorfor og hvordan?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

Resumé

Analysen sigter mod at afdække, hvorfor og hvordan velfærdsledelse, forstået som nye former for statslig styring og forventninger til ledelse, i disse år aktualiseres i gymnasieskolen, som i de øvrige offentlige institutioner inden for uddannelse, sundhed og social sikring i Danmark. Projektet tager sit udgangspunkt i den seneste ledelsesreform, overenskomsten OK13, men analyserer styringsdimensionen i alle de tre seneste gymnasiereformer – indholdsreformen 2005, selvejereformen 2007 og nu overenskomsten 2013 – med henblik på at diskutere de muligheder og udfordringer, skolernes ledelser aktuelt står overfor.
OriginalsprogDansk
TitelVelfærdsledelse i gymnasiet : hvorfor og hvordan?
Antal sider66
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagGymnasieskolernes rektorforening
Publikationsdato2. maj 2014
Sider1-66
StatusUdgivet - 2. maj 2014

Emneord

  • gymnasiet ledelse styring

Citer dette

Hjort, K., & Raae, P. H. (2014). Velfærdsledelse i gymnasiet: HVorfor og hvordan? I Velfærdsledelse i gymnasiet: hvorfor og hvordan? (s. 1-66). København: Gymnasieskolernes rektorforening.
Hjort, Katrin ; Raae, Peter Henrik. / Velfærdsledelse i gymnasiet : HVorfor og hvordan?. Velfærdsledelse i gymnasiet: hvorfor og hvordan?. København : Gymnasieskolernes rektorforening, 2014. s. 1-66
@inbook{7f1c725bdbf8446380a85c7ac7d347d9,
title = "Velf{\ae}rdsledelse i gymnasiet: HVorfor og hvordan?",
abstract = "Analysen sigter mod at afd{\ae}kke, hvorfor og hvordan velf{\ae}rdsledelse, forst{\aa}et som nye former for statslig styring og forventninger til ledelse, i disse {\aa}r aktualiseres i gymnasieskolen, som i de {\o}vrige offentlige institutioner inden for uddannelse, sundhed og social sikring i Danmark. Projektet tager sit udgangspunkt i den seneste ledelsesreform, overenskomsten OK13, men analyserer styringsdimensionen i alle de tre seneste gymnasiereformer – indholdsreformen 2005, selvejereformen 2007 og nu overenskomsten 2013 – med henblik p{\aa} at diskutere de muligheder og udfordringer, skolernes ledelser aktuelt st{\aa}r overfor.",
keywords = "gymnasiet ledelse styring",
author = "Katrin Hjort and Raae, {Peter Henrik}",
year = "2014",
month = "5",
day = "2",
language = "Dansk",
pages = "1--66",
booktitle = "Velf{\ae}rdsledelse i gymnasiet",
publisher = "Gymnasieskolernes rektorforening",

}

Hjort, K & Raae, PH 2014, Velfærdsledelse i gymnasiet: HVorfor og hvordan? i Velfærdsledelse i gymnasiet: hvorfor og hvordan?. Gymnasieskolernes rektorforening, København, s. 1-66.

Velfærdsledelse i gymnasiet : HVorfor og hvordan? / Hjort, Katrin; Raae, Peter Henrik.

Velfærdsledelse i gymnasiet: hvorfor og hvordan?. København : Gymnasieskolernes rektorforening, 2014. s. 1-66.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til rapportForskning

TY - GEN

T1 - Velfærdsledelse i gymnasiet

T2 - HVorfor og hvordan?

AU - Hjort, Katrin

AU - Raae, Peter Henrik

PY - 2014/5/2

Y1 - 2014/5/2

N2 - Analysen sigter mod at afdække, hvorfor og hvordan velfærdsledelse, forstået som nye former for statslig styring og forventninger til ledelse, i disse år aktualiseres i gymnasieskolen, som i de øvrige offentlige institutioner inden for uddannelse, sundhed og social sikring i Danmark. Projektet tager sit udgangspunkt i den seneste ledelsesreform, overenskomsten OK13, men analyserer styringsdimensionen i alle de tre seneste gymnasiereformer – indholdsreformen 2005, selvejereformen 2007 og nu overenskomsten 2013 – med henblik på at diskutere de muligheder og udfordringer, skolernes ledelser aktuelt står overfor.

AB - Analysen sigter mod at afdække, hvorfor og hvordan velfærdsledelse, forstået som nye former for statslig styring og forventninger til ledelse, i disse år aktualiseres i gymnasieskolen, som i de øvrige offentlige institutioner inden for uddannelse, sundhed og social sikring i Danmark. Projektet tager sit udgangspunkt i den seneste ledelsesreform, overenskomsten OK13, men analyserer styringsdimensionen i alle de tre seneste gymnasiereformer – indholdsreformen 2005, selvejereformen 2007 og nu overenskomsten 2013 – med henblik på at diskutere de muligheder og udfordringer, skolernes ledelser aktuelt står overfor.

KW - gymnasiet ledelse styring

M3 - Bidrag til rapport

SP - 1

EP - 66

BT - Velfærdsledelse i gymnasiet

PB - Gymnasieskolernes rektorforening

CY - København

ER -

Hjort K, Raae PH. Velfærdsledelse i gymnasiet: HVorfor og hvordan? I Velfærdsledelse i gymnasiet: hvorfor og hvordan?. København: Gymnasieskolernes rektorforening. 2014. s. 1-66