Abstract
Analysen sigter mod at afdække, hvorfor og hvordan velfærdsledelse, forstået som nye former for statslig styring og forventninger til ledelse, i disse år aktualiseres i gymnasieskolen, som i de øvrige offentlige institutioner inden for uddannelse, sundhed og social sikring i Danmark. Projektet tager sit udgangspunkt i den seneste ledelsesreform, overenskomsten OK13, men analyserer styringsdimensionen i alle de tre seneste gymnasiereformer – indholdsreformen 2005, selvejereformen 2007 og nu overenskomsten 2013 – med henblik på at diskutere de muligheder og udfordringer, skolernes ledelser aktuelt står overfor.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Velfærdsledelse i gymnasiet : hvorfor og hvordan? |
Antal sider | 66 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Gymnasieskolernes rektorforening |
Publikationsdato | 2. maj 2014 |
Sider | 1-66 |
Status | Udgivet - 2. maj 2014 |
Emneord
- gymnasiet ledelse styring