Type - rolle - formål: Resumé af The type-role-purpose brand taxonomy, af Rob Osler i Brand Management, Vol 14, July 2007

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Resumé

I dag handler brand building mere om at få mest muligt ud af de brands, der allerede er på markedet, end om at launche nye brands.
For at få brands til at spille sammen kræver det organisering af deres indbyrdes relationer. Rob Oslers brand taksonomier er et redskab til at foretage de analyser og kategoriseringer af brands, som er nødvendige for en strategisk styring af samspillet.

Hans brand taksonomi er en systematisk tilgang, som gør det muligt, at klassificere alle de brandede elementer i et tilbud, uanset om de er repræsenteret af ét brand alene eller er en kombination af to eller flere brands. Taksonomien redegør for de forskellige strategiske roller og formål, som hvert enkelt brand element kan spille.


Udgivelsesdato: maj
OriginalsprogDansk
TidsskriftBrand Base. Nyhedsbrev
StatusUdgivet - 1. maj 2008

Citer dette

@article{259da620ccf711dd9908000ea68e967b,
title = "Type - rolle - form{\aa}l: Resum{\'e} af The type-role-purpose brand taxonomy, af Rob Osler i Brand Management, Vol 14, July 2007",
abstract = "I dag handler brand building mere om at f{\aa} mest muligt ud af de brands, der allerede er p{\aa} markedet, end om at launche nye brands. For at f{\aa} brands til at spille sammen kr{\ae}ver det organisering af deres indbyrdes relationer. Rob Oslers brand taksonomier er et redskab til at foretage de analyser og kategoriseringer af brands, som er n{\o}dvendige for en strategisk styring af samspillet.Hans brand taksonomi er en systematisk tilgang, som g{\o}r det muligt, at klassificere alle de brandede elementer i et tilbud, uanset om de er repr{\ae}senteret af {\'e}t brand alene eller er en kombination af to eller flere brands. Taksonomien redeg{\o}r for de forskellige strategiske roller og form{\aa}l, som hvert enkelt brand element kan spille. Udgivelsesdato: maj",
author = "Judy Hermansen",
year = "2008",
month = "5",
day = "1",
language = "Dansk",
journal = "Brand Base. Nyhedsbrev",
publisher = "Brand Base",

}

TY - JOUR

T1 - Type - rolle - formål

T2 - Resumé af The type-role-purpose brand taxonomy, af Rob Osler i Brand Management, Vol 14, July 2007

AU - Hermansen, Judy

PY - 2008/5/1

Y1 - 2008/5/1

N2 - I dag handler brand building mere om at få mest muligt ud af de brands, der allerede er på markedet, end om at launche nye brands. For at få brands til at spille sammen kræver det organisering af deres indbyrdes relationer. Rob Oslers brand taksonomier er et redskab til at foretage de analyser og kategoriseringer af brands, som er nødvendige for en strategisk styring af samspillet.Hans brand taksonomi er en systematisk tilgang, som gør det muligt, at klassificere alle de brandede elementer i et tilbud, uanset om de er repræsenteret af ét brand alene eller er en kombination af to eller flere brands. Taksonomien redegør for de forskellige strategiske roller og formål, som hvert enkelt brand element kan spille. Udgivelsesdato: maj

AB - I dag handler brand building mere om at få mest muligt ud af de brands, der allerede er på markedet, end om at launche nye brands. For at få brands til at spille sammen kræver det organisering af deres indbyrdes relationer. Rob Oslers brand taksonomier er et redskab til at foretage de analyser og kategoriseringer af brands, som er nødvendige for en strategisk styring af samspillet.Hans brand taksonomi er en systematisk tilgang, som gør det muligt, at klassificere alle de brandede elementer i et tilbud, uanset om de er repræsenteret af ét brand alene eller er en kombination af to eller flere brands. Taksonomien redegør for de forskellige strategiske roller og formål, som hvert enkelt brand element kan spille. Udgivelsesdato: maj

M3 - Tidsskriftartikel

JO - Brand Base. Nyhedsbrev

JF - Brand Base. Nyhedsbrev

ER -