Abstrakt
Artiklen opstiller et forskningsdesign til undersøgelse af didaktiske udviklingsprojekter. Designet er modelleret over et udviklingsprojekt for gymnasielærere om samspil mellem samfundsfag og matematik. Empirisk bygger artiklen på interview med lærerpar (en samfundsfags- og en matematiklærer), som både udviklede og gennemførte flere samspilsforløb på deres skole, og sideløbende deltog i refleksions- og sparringsprocesser herom med kolleger fra andreskoler og fagdidaktiske forskere.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Tværfaglighed og fagligt samspil |
Redaktører | Line Krogager Andersen, Peter Hobel, Sven-Erik Holgersen |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
Publikationsdato | 2019 |
Sider | 86-108 |
Kapitel | 4 |
ISBN (Trykt) | 978 87 7184 648 5 |
Status | Udgivet - 2019 |
Begivenhed | Symposium for sammenlignende fagdidaktik 5: Tværfaglighed og fagligt samspil - DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, København , Danmark Varighed: 9. nov. 2017 → 10. nov. 2017 Konferencens nummer: 5 |
Konference
Konference | Symposium for sammenlignende fagdidaktik 5 |
---|---|
Nummer | 5 |
Lokation | DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup |
Land | Danmark |
By | København |
Periode | 09/11/2017 → 10/11/2017 |
Navn | Didaktiske studier |
---|---|
Nummer | 6 |
ISSN | 2446-4554 |
Emneord
- Tværfaglighed
- Fagsamspil
- Didaktisk udvikling
- Samfundsfag
- Matematik