Tværfaglige udviklingsprojekter og formative reformuleringer

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogForskningpeer review

Abstrakt

Artiklen opstiller et forskningsdesign til undersøgelse af didaktiske udviklingsprojekter. Designet er modelleret over et udviklingsprojekt for gymnasielærere om samspil mellem samfundsfag og matematik. Empirisk bygger artiklen på interview med lærerpar (en samfundsfags- og en matematiklærer), som både udviklede og gennemførte flere samspilsforløb på deres skole, og sideløbende deltog i refleksions- og sparringsprocesser herom med kolleger fra andreskoler og fagdidaktiske forskere.
OriginalsprogDansk
TitelTværfaglighed og fagligt samspil
RedaktørerLine Krogager Andersen, Peter Hobel, Sven-Erik Holgersen
UdgivelsesstedAarhus
ForlagAarhus Universitetsforlag
Publikationsdato2019
Sider86-108
Kapitel4
ISBN (Trykt)978 87 7184 648 5
StatusUdgivet - 2019
BegivenhedSymposium for sammenlignende fagdidaktik 5: Tværfaglighed og fagligt samspil - DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, København , Danmark
Varighed: 9. nov. 201710. nov. 2017
Konferencens nummer: 5

Konference

KonferenceSymposium for sammenlignende fagdidaktik 5
Nummer5
LokationDPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup
LandDanmark
ByKøbenhavn
Periode09/11/201710/11/2017
NavnDidaktiske studier
Nummer6
ISSN2446-4554

Emneord

  • Tværfaglighed
  • Fagsamspil
  • Didaktisk udvikling
  • Samfundsfag
  • Matematik

Citationsformater