Tværfaglige udviklingsprojekter og formative reformuleringer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Resumé

Artiklen opstiller et forskningsdesign til undersøgelse af didaktiske udviklingsprojekter. Designet er modelleret over et udviklingsprojekt for gymnasielærere om samspil mellem samfundsfag og matematik. Empirisk bygger artiklen på interview med lærerpar (en samfundsfags- og en matematiklærer), som både udviklede og gennemførte flere samspilsforløb på deres skole, og sideløbende deltog i refleksions- og sparringsprocesser herom med kolleger fra andreskoler og fagdidaktiske forskere.
OriginalsprogDansk
TitelTværfaglighed og fagligt samspil
RedaktørerLine Krogager Andersen, Peter Hobel, Sven-Erik Holgersen
Udgivelses stedAarhus
ForlagAarhus Universitetsforlag
Publikationsdato2019
Sider86-108
Kapitel4
ISBN (Trykt)978 87 7184 648 5
StatusUdgivet - 2019
BegivenhedSymposium for sammenlignende fagdidaktik 5: Tværfaglighed og fagligt samspil - DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, København , Danmark
Varighed: 9. nov. 201710. nov. 2017
Konferencens nummer: 5

Konference

KonferenceSymposium for sammenlignende fagdidaktik 5
Nummer5
LokationDPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup
LandDanmark
ByKøbenhavn
Periode09/11/201710/11/2017
NavnDidaktiske studier
Nummer6
ISSN2446-4554

Emneord

  • Tværfaglighed
  • Fagsamspil
  • Didaktisk udvikling
  • Samfundsfag
  • Matematik

Citer dette

Christensen, T. S. (2019). Tværfaglige udviklingsprojekter og formative reformuleringer. I L. K. Andersen, P. Hobel, & S-E. Holgersen (red.), Tværfaglighed og fagligt samspil (s. 86-108). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. Didaktiske studier, Nr. 6
Christensen, Torben Spanget. / Tværfaglige udviklingsprojekter og formative reformuleringer. Tværfaglighed og fagligt samspil. red. / Line Krogager Andersen ; Peter Hobel ; Sven-Erik Holgersen. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. s. 86-108 (Didaktiske studier; Nr. 6).
@inbook{7fe28c661e414eb5a9632fe4f457fdc1,
title = "Tv{\ae}rfaglige udviklingsprojekter og formative reformuleringer",
abstract = "Artiklen opstiller et forskningsdesign til unders{\o}gelse af didaktiske udviklingsprojekter. Designet er modelleret over et udviklingsprojekt for gymnasiel{\ae}rere om samspil mellem samfundsfag og matematik. Empirisk bygger artiklen p{\aa} interview med l{\ae}rerpar (en samfundsfags- og en matematikl{\ae}rer), som b{\aa}de udviklede og gennemf{\o}rte flere samspilsforl{\o}b p{\aa} deres skole, og sidel{\o}bende deltog i refleksions- og sparringsprocesser herom med kolleger fra andreskoler og fagdidaktiske forskere.",
keywords = "Tv{\ae}rfaglighed, Fagsamspil, Didaktisk udvikling, Samfundsfag, Matematik",
author = "Christensen, {Torben Spanget}",
year = "2019",
language = "Dansk",
isbn = "978 87 7184 648 5",
series = "Didaktiske studier",
publisher = "Aarhus Universitetsforlag",
number = "6",
pages = "86--108",
editor = "Andersen, {Line Krogager} and Peter Hobel and Sven-Erik Holgersen",
booktitle = "Tv{\ae}rfaglighed og fagligt samspil",

}

Christensen, TS 2019, Tværfaglige udviklingsprojekter og formative reformuleringer. i LK Andersen, P Hobel & S-E Holgersen (red), Tværfaglighed og fagligt samspil. Aarhus Universitetsforlag, Aarhus, Didaktiske studier, nr. 6, s. 86-108, Symposium for sammenlignende fagdidaktik 5, København , Danmark, 09/11/2017.

Tværfaglige udviklingsprojekter og formative reformuleringer. / Christensen, Torben Spanget.

Tværfaglighed og fagligt samspil. red. / Line Krogager Andersen; Peter Hobel; Sven-Erik Holgersen. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. s. 86-108 (Didaktiske studier; Nr. 6).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

TY - CHAP

T1 - Tværfaglige udviklingsprojekter og formative reformuleringer

AU - Christensen, Torben Spanget

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Artiklen opstiller et forskningsdesign til undersøgelse af didaktiske udviklingsprojekter. Designet er modelleret over et udviklingsprojekt for gymnasielærere om samspil mellem samfundsfag og matematik. Empirisk bygger artiklen på interview med lærerpar (en samfundsfags- og en matematiklærer), som både udviklede og gennemførte flere samspilsforløb på deres skole, og sideløbende deltog i refleksions- og sparringsprocesser herom med kolleger fra andreskoler og fagdidaktiske forskere.

AB - Artiklen opstiller et forskningsdesign til undersøgelse af didaktiske udviklingsprojekter. Designet er modelleret over et udviklingsprojekt for gymnasielærere om samspil mellem samfundsfag og matematik. Empirisk bygger artiklen på interview med lærerpar (en samfundsfags- og en matematiklærer), som både udviklede og gennemførte flere samspilsforløb på deres skole, og sideløbende deltog i refleksions- og sparringsprocesser herom med kolleger fra andreskoler og fagdidaktiske forskere.

KW - Tværfaglighed

KW - Fagsamspil

KW - Didaktisk udvikling

KW - Samfundsfag

KW - Matematik

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978 87 7184 648 5

T3 - Didaktiske studier

SP - 86

EP - 108

BT - Tværfaglighed og fagligt samspil

A2 - Andersen, Line Krogager

A2 - Hobel, Peter

A2 - Holgersen, Sven-Erik

PB - Aarhus Universitetsforlag

CY - Aarhus

ER -

Christensen TS. Tværfaglige udviklingsprojekter og formative reformuleringer. I Andersen LK, Hobel P, Holgersen S-E, red., Tværfaglighed og fagligt samspil. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 2019. s. 86-108. (Didaktiske studier; Nr. 6).